Ralm Skrevet 12. desember 2021 Skrevet 12. desember 2021 Hei.. Er ganske fersk i topptur så har en basic spørsmål (dont hate me) og det er hvor farlig eller ufarlig det er å ski med en topptur binding (Salomon mtn tour) på en vanlig alpint ski anlegg? Siter
svingen Skrevet 12. desember 2021 Skrevet 12. desember 2021 Kjørt mye med Marker Alpinist aldri sett på de som risiko,jeg har "tau feste" til skia mine... men de er mest pga topptur og inne ønsker og gå hele veie ned ved fall Siter
Ralm Skrevet 12. desember 2021 Forfatter Skrevet 12. desember 2021 Jo da. Men disse er techbinding😊 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 12. desember 2021 Skrevet 12. desember 2021 Ralm skrev (På 12.12.2021 den 9.08): Jo da. Men disse er techbinding😊 Ekspander Det er Marker Alpinist også. Siter
Ralm Skrevet 12. desember 2021 Forfatter Skrevet 12. desember 2021 Marius Engelsen skrev (På 12.12.2021 den 9.31): Det er Marker Alpinist også. Ekspander Å ja..sett den nå😊 Siter
Ralm Skrevet 12. desember 2021 Forfatter Skrevet 12. desember 2021 svingen skrev (På 12.12.2021 den 9.03): Kjørt mye med Marker Alpinist aldri sett på de som risiko,jeg har "tau feste" til skia mine... men de er mest pga topptur og inne ønsker og gå hele veie ned ved fall Ekspander Har Du orginal leash eller handmade? Siter
Lompa Skrevet 13. desember 2021 Skrevet 13. desember 2021 Alle skianlegg krever at man har enten skistoppere eller leash for å hindre ulykker med "førerløse" ski. En tech-binding løser jo ut som en vanlig alpinbinding, så det er ikke noen ekstra risiko. Min erfaring er vel kanskje at i alle fall lette tech-bindingene løser ut med mindre slag og vridning enn alpinbindinger gjør.. Siter
Ralm Skrevet 13. desember 2021 Forfatter Skrevet 13. desember 2021 Lompa skrev (På 13.12.2021 den 13.12): Alle skianlegg krever at man har enten skistoppere eller leash for å hindre ulykker med "førerløse" ski. En tech-binding løser jo ut som en vanlig alpinbinding, så det er ikke noen ekstra risiko. Min erfaring er vel kanskje at i alle fall lette tech-bindingene løser ut med mindre slag og vridning enn alpinbindinger gjør.. Ekspander Takk for svar🤙 Siter
+torese Skrevet 15. desember 2021 Pålogget Skrevet 15. desember 2021 En annen fordel med rando sko er at de ofte er varmere samt at de har såler og er greie å gå på de minuttene man er i anlegget uten ski. Det setter jeg stor pris på. Min sønn har ikke savnet slalomskoene en eneste gang etter at han fikk randosko. Dyanfit beast i marker squire på twin tip skiene fungerer utmerket. Tore Siter
Terka Skrevet 15. desember 2021 Skrevet 15. desember 2021 Så lenge man justerer glideplata på tåbindingen til korrekt høyde ift type såle på skoen så kan Sole.ID bindingene brukes med nær alle alpinsko og randoneesko som har tåleppe og hælkappe. Steg 2 her beskriver hvordan du kan stille den inn: https://www.tetongravity.com/forums/showthread.php/309701-HOW-TO-Adjust-Marker-Bindings-(Duke-Baron-Jester-Griffon-etc-) 1 Siter
Ralm Skrevet 15. desember 2021 Forfatter Skrevet 15. desember 2021 Dette var nyttig Tror nok for flere og ikke bare meg. 🤙 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.