ozprey Skrevet 11. desember 2021 Skrevet 11. desember 2021 Er redd denne soveposen har blitt diskutert i det lange og breie allerede. Beklager i så måte på forhånd. Jeg ønsker en sovepose i dun, som jeg kan stole på holder meg varm og komfortabel i lave temperaturer. Noen som har erfaring med denne posen? Evt noen som kan anbefale meg en pose som ikke koster heroin? Siter
Hc.b Skrevet 12. desember 2021 Skrevet 12. desember 2021 Kjøpte denne til kona, og kvaliteten virker veldig bra. Har ikke noe praktisk erfaring med den enda, så der har jeg dessverre ikke så mye å komme med. kan du være mer spesifik på bruksområdet? så er det litt enklere å gi deg tips. Lave temperaturer kan være så mangt 😊 Siter
ozprey Skrevet 12. desember 2021 Forfatter Skrevet 12. desember 2021 Takk for svar! Jeg ønsker å sove ute i vinter. Med og uten telt. Ønsker å ha en pose som ikke gjør dørstokkmila lenger enn den allerede er dersom værmeldingen melder temperaturer ned til 20 blå. Ser for øvrig at det finnes en del damemodeller som er billigere enn herremodellene. Comfort T ligger også lavere. Noen som har meninger her? Damepose til herren? Jeg er ikke 2 meter lang. Siter
Hc.b Skrevet 12. desember 2021 Skrevet 12. desember 2021 damemodellene er ofte en del smalere, så sjekk det før du evt går for det. skal du bruke den midtvinters ned mot -20, ville jeg personlig gått for en varmere pose, men det er også ekstremt forskjellig hvor varm man er - og hvor stor sikkerhetsmargin man vil ha. Min vinterpose har t-comf på -16 (helsport Rago extreme), og det har fungert fint ute midtvinters på skikkelig knirkeføre 1 Siter
RoyN Skrevet 12. desember 2021 Skrevet 12. desember 2021 Støtter siste taler. Min vinterpose har t-limit på minus 11 (ME helium 800), men for å være helt sikker på en komfortabel natt uten frysing så kjører jeg et topose-system når temperaturen nærmer seg tosifret antall og bruker en lett sommerpose av dun samtidig da. 2 Siter
eivind018 Skrevet 18. desember 2021 Skrevet 18. desember 2021 ozprey skrev (På 12.12.2021 den 11.04): Takk for svar! Jeg ønsker å sove ute i vinter. Med og uten telt. Ønsker å ha en pose som ikke gjør dørstokkmila lenger enn den allerede er dersom værmeldingen melder temperaturer ned til 20 blå. Ser for øvrig at det finnes en del damemodeller som er billigere enn herremodellene. Comfort T ligger også lavere. Noen som har meninger her? Damepose til herren? Jeg er ikke 2 meter lang. Det er veldig mye pose for pengene (milrab selger den for 2500 nå), men hvis det er snakk om mange turer med temperatur rundt -20 ville jeg kanskje valgt en annen. Selv opplever jeg soveposen varm nok ned mot -15, med et godt underlag og ett sett ulltøy. .20 syns jeg var helt i grenseland og måtte ha på meg en tynn dunjakke. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.