Gjest Skrevet 23. desember 2006 Skrevet 23. desember 2006 Det er jul, men man kan ikke bare sitte på baken og spise kjøtt og pølse og drikke øl. Er det noen som vet hvordan snøforholdene er i Skrim-området? Duger det med truger? Og hva er beste utgangspunkt for en tur til topps på Styggemann (det er vel den høyeste toppen?). Cirka hvor lang tid tar en slik tur? Siter
panda Skrevet 23. desember 2006 Skrevet 23. desember 2006 Styggemannen går du til enklest fra Lauervann i nord. Tviler på at det er snø nå. Tar vel et par timer opp. Rundt 500 eller 600 høydemeter. Det går merket sti fra bommen. Ellers har jeg skrevet litt om området på hjemmesiden min (link nedenfor) Siter
Gjest Skrevet 23. desember 2006 Skrevet 23. desember 2006 Takk for info! Fin webside du har med bilder fra en del Oslo-nære fjellområder jeg ikke kjenner så godt. Får se om det ikke blir tur til Styggemann i løpet av juleferien. Siter
morten Skrevet 24. desember 2006 Skrevet 24. desember 2006 Snakket med en kompis som var der for noen dager siden - Det er i praksis helt snøfritt, altså skikkelig barmarkstur. Siter
Gjest Skrevet 24. desember 2006 Skrevet 24. desember 2006 Ahh...fint. Da klarer jeg kanskje å overtale noen andre til å være med også. Siter
terje S Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Det er sant det du starter innlegget ditt med! man kan ikke bare sitte inne å late seg i jula. Jeg kom nettopp hjem fra en flott liten dagstur til styggemann! Jeg vil absolutt anbefale deg å ta en tur! Jeg brukte halvannen time opp, og litt mindre ned. Bilen parkerte jeg like ved der den blå-merka turstien startet. Snø finnes ikke, så trugene kan du legge igjen hjemme (Men, vær litt obs på hvor du setter bena dine, slik at du får godt fotfeste...det er nemlig mye fjell og stein som er dekket av mer eller mindre synlig is) Da vil jeg ønske deg god tur! Siter
panda Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Hvis forholdene er gode så er Breidstulfjellet også verdt et besøk. Det ligger ganske nært stien til Styggemannen. Det er litt bratt opp der, men fin utsikt og garantert ikke så folksomt... Nesten så jeg vurderer en tur til Skrim selv Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.