Gå til innhold
  • Bli medlem

Merkelig jul


Tom

Anbefalte innlegg

Annonse

Ja det spørs om ikke alle disse varmekablene som ligger nedgravd i oppkjørselen til million-hyttene gjør lokale utslag på temperaturmåleren på Beitostølen :)

Tror hytteprisene kommer til å gå rett i dass, hvis det er slik at Beitostølen blir snøfritt om 10-15 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus fire er vel ikke kaldt midt i desember vel Yngve? Er vi kommet dithen at det ikke skal mere til.... I mine barndoms år (og jeg er ikke så gammel) var 3-4 minusgrader rundt juletider nærmest for mildt å regne. - 7-8 plussgrader og fønvind var vel heller en raritet. De senere år har det blitt en vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bryr meg ikke om hvor mange minusgrader det er i fjellet om vinteren jeg. Det viktigste er at det kommer nok nedbør til at breene ikke forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hvor mange minusgrader det er i fjellet om vinteren jeg. Det viktigste er at det kommer nok nedbør til at breene ikke forsvinner.

Du mener att det kan godt være mange varmegrader i fjellet, bare det regner nok....Slik att breene ikkje forsvinner ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å gjøre det beste uta av situasjonen.

Jeg ruslet en tur med Kebab(bikkja) på julaften. Da jeg gikk forbi Jesusbukta var jeg ganske god og varm i kroppen etter å ha gått over øya, så jeg tok likegodt et raskt sjøbad - helt på impulsen. Noen isbader er jeg ikke, men det var faktisk ganske deilig og forfriskende og slettes ikke avskrekkende kaldt. Noen fisket juletorsk, mens andre var utpå med kajakk. Nyt dagen som den er !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Helt riktig, snilen.

Vi var og gikk på ski på en drøyt 200m lang rundløype på Skullerud der de hadde produsert nok snø til at det var ganske brukbare forhold i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.