Stv Skrevet 16. oktober 2021 Skrevet 16. oktober 2021 Tips? Altså ikke tykke hansker som man legger i "vinterskuffen" når våren kommer, men hansker som kan brukes året rundt i regnvær. Siter
+DannyRS Skrevet 16. oktober 2021 Skrevet 16. oktober 2021 Jeg bruker Sealskinz Waterproof All Weather Lightweight. Har hatt de i ca 1,5 år, fungerer bra. Rimelige også. 1 Siter
+Tom42 Skrevet 16. oktober 2021 Skrevet 16. oktober 2021 For noen år siden invisterte jeg i et par jeg i et par dyre kvalitetshansker som også skulle brukes i regnvær. Hanskene fungerte bra, men ikke da jeg noe seneres skulle ta dem på med våte hender, da fikk jeg dem simpeltheten ikke på. Siter
Stv Skrevet 16. oktober 2021 Forfatter Skrevet 16. oktober 2021 (endret) Haha. Kjøpte et par Norrøna Falketind Dri i sommer. De er vanskelig nok å få på med tørre hender og håpløse om du er våt. Er nesten som engangshansker å regne i den forstand at du kan bruke de EN gang pr tur. Hvis du tar dem på før du starter. Hva som er værre er at de jo ikke er vanntette som "reklamen" lover. Endret 16. oktober 2021 av Stv Siter
Stv Skrevet 16. oktober 2021 Forfatter Skrevet 16. oktober 2021 DannyRS skrev (13 minutter siden): Jeg bruker Sealskinz Waterproof All Weather Lightweight. Har hatt de i ca 1,5 år, fungerer bra. Rimelige også. Hvordan er størelsene? XL tilsvarer feks 10? 11? Siter
+DannyRS Skrevet 16. oktober 2021 Skrevet 16. oktober 2021 (endret) Stv skrev (27 minutter siden): Hvordan er størelsene? XL tilsvarer feks 10? 11? Står litt på linken om hvordan man måler. XL=11. Ser ut som de har XXL også. Passformen er god for meg. Tror jeg leste om de her på forumet før kjøp, så om du søker finner du nok mer info 👍🏻 Endret 16. oktober 2021 av DannyRS Siter
Stv Skrevet 16. oktober 2021 Forfatter Skrevet 16. oktober 2021 (endret) DannyRS skrev (12 minutter siden): Står litt på linken om hvordan man måler. XL=11. Ser ut som de har XXL også. Passformen er god for meg. Tror jeg leste om de her på forumet før kjøp, så om du søker finner du nok mer info 👍🏻 Takker. Widforss kjører 20% på luer og votter nå så bestilte et par (og et par votter) så får vi se. Ser noen sier de er som norrøna sine med at de er vanskelige å komme inn i. Får teste og eventuelt bare sende i retur om de ikke "passer". Takk for tips i hvertfall! Endret 16. oktober 2021 av Stv Siter
Håkan S Skrevet 16. oktober 2021 Skrevet 16. oktober 2021 (endret) Tegera mekanikerhanskar i tunn skai fungerade bra i regnväder ca 50 kr höll bra i 16 d med stavar och lättare klättring,torkar över natten i Abside Endret 16. oktober 2021 av Håkan S 3 Siter
Stv Skrevet 16. oktober 2021 Forfatter Skrevet 16. oktober 2021 Håkan S skrev (4 minutter siden): Tegera mekanikerhanskar i tunn skai fungerade bra i regnväder ca 50 kr höll bra i 16 d med stavar och lättare klättring,torkar över natten i Abside Har et par vanntette vinterarbeidshansker kjøpt på Monter som jeg også har ment å teste på tur. Er dog noe tykkere en ønsket til formålet Siter
+Myriameter Skrevet 19. oktober 2021 Skrevet 19. oktober 2021 Kjøpte et par Hestra(DNT butikk) som jeg kan kombinere med tynne merinoullvanter/ noe tykkere med frote og. Grei passform(9 her), som ikke tar mye plass og ligger fast i lårlomma. Siter
borgern Skrevet 19. oktober 2021 Skrevet 19. oktober 2021 Har Selaskinz All weather og har hatt de mange år. Er med på turer med regn og kjølig 3 sesongs vær. De blir for kalde alene på vinteren. 1 Siter
Håkan S Skrevet 19. oktober 2021 Skrevet 19. oktober 2021 Har ett par cykelhandskar i Neopren med nobbar på insidan från Ekoi(bland de bästa i cyklkläder på marknaden)ej provat ute än men de är extremt varma och nästan helt vattentäta men kostar flera 100 kr så kanske ej bra till vandring då de kan komma bort och torkar nog ej fort ute kanske bättre till kanot och cykel med mkt vind och minusgrader,finns ju kemikalie vantar som är vattentäta för någon 10 tals kronor i Latex el PVC. Siter
+Myriameter Skrevet 19. oktober 2021 Skrevet 19. oktober 2021 Håkan S skrev (17 minutter siden): Har ett par cykelhandskar i Neopren med nobbar på insidan från Ekoi(bland de bästa i cyklkläder på marknaden)ej provat ute än men de är extremt varma och nästan helt vattentäta men kostar flera 100 kr så kanske ej bra till vandring då de kan komma bort och torkar nog ej fort ute kanske bättre till kanot och cykel med mkt vind och minusgrader,finns ju kemikalie vantar som är vattentäta för någon 10 tals kronor i Latex el PVC. Aiai! Har de Gel(-5) eller glidelås(0)? Siter
Håkan S Skrevet 20. oktober 2021 Skrevet 20. oktober 2021 (endret) nej men neopren fungerar som stötupptagning bild kommer https://www.ekoi.com/sv-se/gants-automne-hiver-velo/10209-gants-hiver-ekoi-pro-team-neoprene.html Endret 20. oktober 2021 av Håkan S 1 Siter
ArveS Skrevet 20. oktober 2021 Skrevet 20. oktober 2021 Noen som har erfaring med Norrøna Lyngen her inne? Siter
eivind018 Skrevet 23. oktober 2021 Skrevet 23. oktober 2021 Har to sett med sealskinz jakthansker. De er merket med «waterproof» men det er de på ingen måte. Etter en god skur er de kliss klass Siter
+Myriameter Skrevet 24. oktober 2021 Skrevet 24. oktober 2021 Test av 16 3-sesongs regnvotter under 113g på Backpacking Light. Står endel før produktene kommer i betaltjenesten. https://backpackinglight.com/ultralight-rain-mitt-review-backpacking-gear-guide/ Siter
+Marius Engelsen Skrevet 24. oktober 2021 Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Har noen fluefiskehansker i tynn neopren. Fungert greit til fisking, teinetrekking og dykking om sommeren. Lette og smidige fra sølvlroken. Tenker de kan være grei til som 3 sesongs hansker Neoprenhansker beregnet for padling og dykking er alt for tykke.0 Endret 24. oktober 2021 av Marius Engelsen Siter
Lars Erik Moen Skrevet 24. oktober 2021 Skrevet 24. oktober 2021 (endret) Hvis du vil holde deg tørr på hendene og ikke punge ut mye for det kan du prøve et triks jeg lærte av en sykkelist. Først et par tynne ullvanter, deretter et par oppvaskhansker i str xl. Jeg prøvde det i høst på en langtur og det funka bra. Hvis hanskene er for trange kan det bli kaldt, derfor str xl. Endret 25. oktober 2021 av Lars Erik Moen 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.