+Boggabogg Skrevet 23. september 2021 Skrevet 23. september 2021 I tilfelle google-evnene mine er mangelfulle: Fins det andre teleskopstaver med fleksibel trinse enn Gipron Rondane? (- Disse blir liksom litt voldsomme til et damemenneske) Jeg har et par eldre K2 LockJaw som virker utmerket, bortsett fra at de stive trinsene er til irritasjon både i dyp snø (for små) og på skare (i veien i bratte bakker). Siter
+PTG Skrevet 23. september 2021 Skrevet 23. september 2021 (endret) Spørs hvor mye teleskop du må ha, men både Åsnes og Swix har staver med fleksible trinser og ulike størrelser. Personlig har jeg landet på Gipron for vinter. De er enkle og holder veldig bra, men om du vil ha noe superlett så kanskje 3 leddet i karbon og heller flytte trinsene over.. Endret 23. september 2021 av PTG Siter
Omnilite Skrevet 23. september 2021 Pålogget Skrevet 23. september 2021 Jeg har Åsnes reserve trinser montert på Black Diamond traverse staver. Åsnes trinsene ryker imidlertid om de brukes mye på skare. Siter
Aurivillii Skrevet 23. september 2021 Skrevet 23. september 2021 Boggabogg skrev (På 23.9.2021 den 6.37): I tilfelle google-evnene mine er mangelfulle: Fins det andre teleskopstaver med fleksibel trinse enn Gipron Rondane? (- Disse blir liksom litt voldsomme til et damemenneske) Jeg har et par eldre K2 LockJaw som virker utmerket, bortsett fra at de stive trinsene er til irritasjon både i dyp snø (for små) og på skare (i veien i bratte bakker). Ekspander Dersom det er trinser med skrufatning tror jeg trinsene fra åsnes passer. Siter
+Boggabogg Skrevet 23. september 2021 Forfatter Skrevet 23. september 2021 Glemte å nevne at flick lock er et krav. Dermed utgår Åsnes. Tromsø ski&sykkel påstår at de ikke kan bytte trinse på mine eksisterende staver. Gipron Rondane sitt handtak er for kraftig for mine hender siden det er ei rille per finger. Sukk. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 24. september 2021 Skrevet 24. september 2021 Black diamond og åsens går om hverandre, selv om diameter på gjengene er litt ulike. Begge merker har trinser i forskjellige størrelser og materialer, og staver med flick lock, så da finner du noe som passer deg. 1 Siter
+PTG Skrevet 24. september 2021 Skrevet 24. september 2021 Boggabogg skrev (På 23.9.2021 den 20.59): Glemte å nevne at flick lock er et krav. Dermed utgår Åsnes. Tromsø ski&sykkel påstår at de ikke kan bytte trinse på mine eksisterende staver. Gipron Rondane sitt handtak er for kraftig for mine hender siden det er ei rille per finger. Sukk. Ekspander Åsnes har ihvertfall 6 varianter med flick lock og fleksibel trinse-> https://www.asnes.com/produkter/stav/ 1 Siter
graham Skrevet 24. september 2021 Skrevet 24. september 2021 Jeg har et par Leki Aergonlite 2 hvor jeg har kjøpt til Leki Deep Powder Basket og er fornøyd med det oppsettet. Har også Gipron 797 hvor jeg har kjørt en runde med racket-tape for å litt fornuftig lengde på håndtaket. https://www.leki.com/scandinavia/product-area/touring/poles/2617/aergonlite-2/ https://www.leki.co.uk/accessories-c196/leki-deep-powder-basket-pair-including-long-flextip-p3116 1 Siter
+Boggabogg Skrevet 24. september 2021 Forfatter Skrevet 24. september 2021 Jeg skjønner at søkeordet jeg manglet var "løssnøtrinse" og har straks fått fleire muligheter å boltre meg i. Takk for nyttige svar. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.