Gå til innhold
  • Bli medlem

Fikk giro for DNT-medlemskontingent i dag


Tom

Anbefalte innlegg

Å bruke livet mitt på å sloss mot vindmøller gidder jeg ikke. Tror ikke jeg hadde oppnådd særlig suksess hvis jeg for eksempel foreslo å legge ned hytter i Jotunheimen. Det er mulig at du, Gjende, liker å sysle med nyttesløse prosjekter, men jeg er litt mer rasjonelt tenkende enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, synes egentlig det ville passe veldig bra at du brukte livet til å slåss mot vindmøller - du vet - Don Quijote og de greiene der, den begredelige ridder som sloss mot - nettopp - vindmøller. (Regner med at du kan din Cervantes)

På den annen side registrerer jeg at du ikke har særlig tiltro til din gjennomslagskraft og stayerevne for å oppnå noe konkret

mht det du brenner for.

Men nå er det kommet noen cm snø, så nå finner jeg fram skiene og drar opp i høyden. Kos deg med PCen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære Tom da, jeg har aldri ment å forsøke å provosere deg. Jeg vet jo at en balansert og reflektert person som deg er alt for klok til å la seg provosere. :lol:

Det er selvsagt ditt valg å bruke din energi på å produsere en endeløs serie plattheter på et uforpliktende nett-sted i stedet for å gjøre noe konkret ute i den virkelige verden der avgjørelser blir tatt.

Cervantes skrev: Take care, your worship, what we see there are not giants, but windmills.

Jeg har kanskje følelsen av at det nettopp er vindmøllene du bruker tiden til å kjempe mot, Tom - mens du ikke gjør noe for

giants - eller jotner, om du vil. I likhet med ridderen har du problemer med å se forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv uenig i mange av DNTs strategier, alt har to sider minst, men med formål:

"Den Norske Turistforening (DNT) skal arbeide for et enkelt, aktivt, allsidig og naturvennlig friluftsliv og for sikring av friluftslivets natur- og kulturgrunnlag"

Så ser jeg personlig verdien av å være i organisasjonen og jobbe mot dette formålet lokalt. Hva organisasjonen gjør andre steder i landet/nasjonalt har jeg riktignok lite innflytelse på, men når jeg selv er med å bestemmer hvordan fjellsportgruppen her i Brønnøy fungerer/arbeider så har jeg oppnådd DNTs formål lokalt, og brukt min påvirkningskraft til fulle.

Et sted må en jo trossalt begynne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også leos holdning er prisverdig, og har vel noe av samme tvisynet selv. Det er f.eks. ingen tvil om at DNT historisk har hatt betydning for naturvernet i her i landet. Vasstarister og andre griske utbyggere hadde sannsynligvis maktet å gjøre enda større skade om det ikke var for godt arbeid fra DNT og andre organisasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.