Megogskyggen Skrevet 24. august 2021 Skrevet 24. august 2021 Jeg skal ut på tur med i en uke med en gruppe, det er mulig at primusen blir bukt i ca 2 timer hver dag. Hvor mye bensin trenger jeg? Siter
frankdrebin Skrevet 24. august 2021 Skrevet 24. august 2021 Har du stillebrenner på den? Forvarmer du med alkohol eller bensin og stormkoker eller simrer du mye? 1 Siter
Megogskyggen Skrevet 25. august 2021 Forfatter Skrevet 25. august 2021 Har ikke stillebrenner på den, regner med å simre en del. Forvarmer med bennsin Siter
+Marius Engelsen Skrevet 25. august 2021 Skrevet 25. august 2021 Hengemyra skrev (23 timer siden): Jeg skal ut på tur med i en uke med en gruppe, det er mulig at primusen blir bukt i ca 2 timer hver dag. Hvor mye bensin trenger jeg? Skal den brenne på full guffe, eller stå å lunke på smått? Dette finner du bare ut av ved å veie flasken, la den brenne i 15 minutter og veie igjen. Da vet du forbruket, og kan beregne deretter. 1 Siter
frankdrebin Skrevet 25. august 2021 Skrevet 25. august 2021 På full hamp brenner du i snitt rundt 0,06l/min pr dag 7,2dl pr uke 5l 2 timer per dag er mye, (med mindre du smelter mye snø) bare sånn det er sagt. 1 Siter
Megogskyggen Skrevet 27. august 2021 Forfatter Skrevet 27. august 2021 Takk for svar. Jeg tror 2 timer er worst case senario. Det skal kokes kaffe og havregrøt + middag og oppvaskvann hver dag. Siter
elgen Skrevet 28. august 2021 Skrevet 28. august 2021 Hei Gammel tommel-regel: 1/4 l fuel pr mann pr dag. Kan også gjelde vinter, hvis ikke fyrin i telt. Elgen 1 Siter
Megogskyggen Skrevet 6. september 2021 Forfatter Skrevet 6. september 2021 Hei Elgen Takk for svaret, det er nyttig å ha noen gode tommelfingerregler når man skal planlegge. På denne turen ble det brukt ca 5 liter bensin men da ble det også laget mat på bål og gassprimuseri tillegg. Hengemyra Siter
elgen Skrevet 6. september 2021 Skrevet 6. september 2021 Hengemyra skrev (3 timer siden): takk for svaret, det er nyttig å ha noen gode tommelfingerregler når man skal planlegge. På denne turen ble det brukt ca 5 liter bensin men da ble det også laget mat på bål og gassprimuseri tillegg. Hvordan stemte det så med "tommelfingerreglen"? Hvis du skjønnsmessig kompenserer for bål og gassbrenner?? Elgen 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.