Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har besluttet meg for å kjøpe ny løypeski med hel eller 3/4 stålkant.

Er der noen merkbar forskjell i forhold til styringen her??

Åsnes Markaski er jeg kjennt med som en meget bra ski til bruksområdet mit i løype/tur.

Men jeg ser at Åsnes også har en model "Tur/BC" som bare er 1-2 mm breiere og "Taiga" som er stort sett maken.

Er noen kjennt med disse modellene spesiellt mht. til smørelomme og spenn????

Jeg vurderer faktisk også å kjøpe i smørefri varianten med utgangspunkt i Oslo og Markabruk under klimaendringer med varmere klima.

Selv hvit jul er vel heller tvilsom i år!! Nå, siste år var SUPER skiføre i Marka. Det kan det vel også bli i år tross allt!

Mht. fjellski jakter jeg et par kortere i Fischer sin S-bound serie. Atomic gjør en motsvarende modell: Atomic Selkirk.

Efter noe research er de stort sett produsert for det amerikanske market som lette, greie fjellski. Hvorfor kan vi ikke få denne valg muligheten i Europa??

Det virker litt corny å få dem hiem fra www. butikk i USA, selvom de vil bli billigere enn et par Fischer 109 fra butikk i Norge!

Hilsen

Elgen

• 1 måned senere...
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.