elgen Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 Hei Jeg har besluttet meg for å kjøpe ny løypeski med hel eller 3/4 stålkant. Er der noen merkbar forskjell i forhold til styringen her?? Åsnes Markaski er jeg kjennt med som en meget bra ski til bruksområdet mit i løype/tur. Men jeg ser at Åsnes også har en model "Tur/BC" som bare er 1-2 mm breiere og "Taiga" som er stort sett maken. Er noen kjennt med disse modellene spesiellt mht. til smørelomme og spenn???? Jeg vurderer faktisk også å kjøpe i smørefri varianten med utgangspunkt i Oslo og Markabruk under klimaendringer med varmere klima. Selv hvit jul er vel heller tvilsom i år!! Nå, siste år var SUPER skiføre i Marka. Det kan det vel også bli i år tross allt! Mht. fjellski jakter jeg et par kortere i Fischer sin S-bound serie. Atomic gjør en motsvarende modell: Atomic Selkirk. Efter noe research er de stort sett produsert for det amerikanske market som lette, greie fjellski. Hvorfor kan vi ikke få denne valg muligheten i Europa?? Det virker litt corny å få dem hiem fra www. butikk i USA, selvom de vil bli billigere enn et par Fischer 109 fra butikk i Norge! Hilsen Elgen Siter
ella Skrevet 14. januar 2007 Skrevet 14. januar 2007 Har du sett på Fischer Powerlight. Lette fjellski med stålkant. ShortCut. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.