KJK Skrevet 17. juli 2021 Skrevet 17. juli 2021 Hei. Jeg har et gammelt Fjellsport Vassfaret telt, som har gitt meg ly både på festivaler og fisketurer, i mange år. Har lagt i kjelleren i 2-3 år nå, så tok det frem og vasket innerteltet i en balje, og hengte ut til tørk. Ser nå at det er en coating av et eller annet slag, som flasser av, og kan dras av i store flak. Er teltet bare å kaste, eller kan jeg prøve å fjerne coatingen og så impregnere? Coatingen ligger på innsiden av teltbunnen. Siter
Veidemannsblod Skrevet 17. juli 2021 Skrevet 17. juli 2021 Helsport sin serviceavdeling er oppe og går. Hadde nylig mitt Ringstind 2 Light inne til reparasjon etter en ganske heftig skade etter uvær. Meget bra arbeid og super kundeservice (noe jeg var bekymret for ville forvitre etter at de ble kjøpt opp). Jeg vil anbefale deg å kontakte de for råd og veiledning om det finnes håp for teltet ditt. Kan hende de kan bytte bunnen i teltet for deg, men de må nok bare ta en vurdering på det. https://support.helsport.com/hc/no/requests/new Siter
+Marius Engelsen Skrevet 17. juli 2021 Skrevet 17. juli 2021 Er det bare teltbunnen så skifter barentsotdoor den for 995kr. (Sømhuset ca 2500kr). Du kan også smøre undersiden med en blanding av ca. 1:2,5med blank baderomssilikon og white spirit. 2 Siter
Bjørn J Skrevet 17. juli 2021 Skrevet 17. juli 2021 1 hour ago, Marius Engelsen said: Du kan også smøre undersiden med en blanding av ca. 1:2,5med blank baderomssilikon og white spirit. Kan man fortynne eddiksyrebasert våtromsilikon med white spirit, eller må det være såkalt "nøytral" silikon? Siter
+Marius Engelsen Skrevet 17. juli 2021 Skrevet 17. juli 2021 Bjørn J skrev (1 time siden): Kan man fortynne eddiksyrebasert våtromsilikon med white spirit, eller må det være såkalt "nøytral" silikon? Vet ikke, har kun prøvd på sånn som ikke lukter eddik. Må røre og riste mye for å få det til å blande seg. Siter
elgen Skrevet 18. juli 2021 Skrevet 18. juli 2021 Hei Jeg har fortynnet vanlig "eddik" luktende baderoms silikon med white spirit til "kremfløte" konsistens. Mye røring og risting for å løse opp. Men det funket som impregnering! Elgen 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.