Populært innlegg BjørnM Skrevet 17. juli 2021 Populært innlegg Skrevet 17. juli 2021 Her kommer en rapport fra min tur den 14. juli 2021 til Eidetinden på Kjerringøy i Bodø. Dette er en enkel topp å bestige med kort anmars fra vegen. For å komme dit måtte jeg kjøre fra Bodø til Festvåg, ta ferja over Mistfjorden og kjøre til Låter, ca. 50 km nord for Bodø sentrum. Herfra så er det en tydelig sti fra parkeringen opp til Låtervannet, ca. 281 moh. Deretter blir det brattere mot topppunktet som er 1020 moh, men det er helt overkommelig for de fleste. Værgudene var på min side den dagen, det var en liten sky over tinden da jeg startet, men så kom godværet med knallsol og flott utsikt fra toppen i alle retninger. Dette er en topp som ikke er så veldig kjent. Den anbefales i godt vær for å få utsikten. Turen opp tar ca. 2 - 3 timer, ned ca. 2 timer. Eidetinden.Mot øst, fjelltopper så langt øyet rekker.Retning nordøst, fjell og fjorder mot Sørfold. Ruta jeg gikk, sånn omtrentlig. Her ser dere hva dere har i vente. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 15 Siter
Kjell Iver Skrevet 17. juli 2021 Skrevet 17. juli 2021 Fantastisk flotte bilder! Alt for lite bilder og rapporter fra de nordlige fjellstrøk så fortsett med det! Jeg kan legge inn hvor turen gikk så kommer den inn på turkartet vårt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.