Frefla Skrevet 11. juli 2021 Skrevet 11. juli 2021 Hei! Jeg er en mann på 198cm og 105kg som ser etter en sovepose til sommer og en til vinter. Jeg kommer nok ikke til å sove ute i lavere enn -20. De gangene jeg sover ute er som regel i forbindelse med lange fot/skiturer så ser derfor etter lavest mulig vekt. Jeg opplever ofte at soveposene blir for trange rundt skulder og hoftepartiet, og noen er rett og slett ikke lang nok. Jeg prøvde hin dagen Helsport Rago xtrem (85cm skulderbredde og 200cm personlengde) og den passet bra. Noen erfaringer her? Er det ellers noen gode tips fra lange og store menn der ute? Det trenger ikke være billigst mulig. Kvalitet, vekt, komfort er det jeg setter høyest. Siter
+Krankman Skrevet 11. juli 2021 Skrevet 11. juli 2021 201cm 112kg her. Har selv Rab Neutrino 400 Long sommerpose, Rago Down Winter Long som tresesong, Helsport Svalbard Long som vinterpose. Fornøyd med disse tre. Siter
Truant76 Skrevet 11. juli 2021 Skrevet 11. juli 2021 197cm/100kg. Bruker Warmpeace Viking 300 Long+Wide på sommeren. Veldig god plass i bredden, ok i lengden men kan bli noe knapp om det er skikkelig kaldt og man må snøre helt igjen. Posen har ingen varmekrage meg for meg spiller ikke disse tingene så stor rolle da jeg er veldig varm når jeg sover. Hadde noen netter i 2017 hvor det krøp ned til 5 grader på natten ved Vonsjøen og da måtte jeg på med en tynn ulloverdel, ellers er det kun boxer jeg sover i. Posen finnes også i en varmere 600 variant sist jeg sjekket. Vil/kan du bruke litt penger er Cumulus et merke å sjekke, de er fleksible med invividuelle tilpassninger av eksisterende modeller på forespørsel. Sover ikke ute i minus/vinter så vinterpose kan jeg ikke si noe om. Siter
borgern Skrevet 12. juli 2021 Skrevet 12. juli 2021 Til vinter f.eks Western Mountaineering Kodiak. Den er 215 og bredere enn vanlig, ratet til -18 da. WM posene koster litt. Se og på Roberts og Cumulus fra Polen. Der er det stort utvalg i lengde, bredde, fyll etc. 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 14. juli 2021 Pålogget Skrevet 14. juli 2021 Jeg kjøpte Cumulus for noen år siden, med noen tilpasninger. Mer pose for pengene fikk man ikke den gangen, polsk MVA ble trukket fra i aller siste steg i nettbutikken, først da fikk man se den reelle totaltprisen. Siter
Likse Skrevet 14. juli 2021 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Du kan sjekke https://roberts.pl de har bra rykte, de kan spesialtilpasse poser til din figur og prisen skal være overkommelig. Jeg har ikke selv noen erfaring med dem. edit: ser de er nevnt før. Vel her har du trykkbar lenke i alle fall. Endret 14. juli 2021 av Likse Siter
Trond Arvid Hagen Skrevet 17. juli 2021 Skrevet 17. juli 2021 jeg kjøpte også oss cumulus for noen år siden, på sydd på spesialmål, kjempefornøyd. anbefales Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.