Grunnlovsbygdas sønn Skrevet 11. juli 2021 Skrevet 11. juli 2021 Hei, må stille et nybegynner spm her. Hvordan gjør folk det med frakt av fiskestenger når det ikke er åpent terreng? Akkurat plukket opp en ny Abu Garcia stang hvor det ikke følger annet en et tøy etui. Har en Shimano Stc Multi length som har en stangtube, så der har frakten aldri vært et problem. Den har jeg bare hatt i Ytterlommen på sekken min (Gregory baltoro 95). Men siden nye stanga er 3 delt uten tube, så blir jeg mer usikker på hvordan en frakter den fornuftig på tur, uten å være redd for å ødelegge den på noe måte. Kan noen dele noen erfaringer ved frakt av flere stenger osv? Siter
Aurejeger Skrevet 11. juli 2021 Skrevet 11. juli 2021 Grunnlovsbygdas sønn skrev (54 minutter siden): Hei, må stille et nybegynner spm her. Hvordan gjør folk det med frakt av fiskestenger når det ikke er åpent terreng? Akkurat plukket opp en ny Abu Garcia stang hvor det ikke følger annet en et tøy etui. Har en Shimano Stc Multi length som har en stangtube, så der har frakten aldri vært et problem. Den har jeg bare hatt i Ytterlommen på sekken min (Gregory baltoro 95). Men siden nye stanga er 3 delt uten tube, så blir jeg mer usikker på hvordan en frakter den fornuftig på tur, uten å være redd for å ødelegge den på noe måte. Kan noen dele noen erfaringer ved frakt av flere stenger osv? Hei Jeg kjøpte stangtube løst på skittfiske. Kosta ikke mye og sikrer dyre Shimano stenger på tur. Siter
+Kristian V. Skrevet 11. juli 2021 Skrevet 11. juli 2021 XXL har også: https://www.xxl.no/abu-garcia-stangror-abu-garcia/p/1070971_1_style Og er du i nærheten av Tvedestrand, så kan du få en Abu Garcia-tube(116cm innvendig) jeg ikke bruker, som er samme som på linken over, siden jeg nå har to Shimano STC-stenger som har tube. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 11. juli 2021 Skrevet 11. juli 2021 Hvis du har ett plastrør eller papprør hjemme kan det også brukes Siter
+Tom42 Skrevet 11. juli 2021 Skrevet 11. juli 2021 Grunnlovsbygdas sønn skrev (3 timer siden): Hei, må stille et nybegynner spm her. Hvordan gjør folk det med frakt av fiskestenger når det ikke er åpent terreng? Akkurat plukket opp en ny Abu Garcia stang hvor det ikke følger annet en et tøy etui. Har en Shimano Stc Multi length som har en stangtube, så der har frakten aldri vært et problem. Den har jeg bare hatt i Ytterlommen på sekken min (Gregory baltoro 95). Men siden nye stanga er 3 delt uten tube, så blir jeg mer usikker på hvordan en frakter den fornuftig på tur, uten å være redd for å ødelegge den på noe måte. Kan noen dele noen erfaringer ved frakt av flere stenger osv? Jeg ble lei av tunge tuber. Derfor kjøpte jeg isolasjonsrør på Biltema. For å lette innleggingen lager jeg et snitt i lengderetning. I enene klipper jeg til en runding fra et gammelt liggeunerlag og limer det fast med kontaktlim + at jeg forsterker med tape. Helt i bunnen, ca 2 cm fra splitten stikker jeg hull for strikk. Jeg har brukt slike i mange år og har aldri hatt uhell. Bildet er snudd, noe som er et problem på FF. I bunnen har jeg sydd en kopp av et gammelt teltstoff slik at tupene ikke faller av. 2 Siter
+Kristian V. Skrevet 11. juli 2021 Skrevet 11. juli 2021 Tom42 skrev (1 time siden): Derfor kjøpte jeg isolasjonsrør på Biltema. Stiver du de av på noen måte, så de ikke kan bøyes og dermed knekke stangdelene? Siter
+Tom42 Skrevet 11. juli 2021 Skrevet 11. juli 2021 Kristian J. Vabø skrev (14 minutter siden): Stiver du de av på noen måte, så de ikke kan bøyes og dermed knekke stangdelene? Nix. De er overraskende stive likevel. I tillegg hjelper det når flere "tuber" transporteres sammen. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.