Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom over et bilde på etojm.com av Semmelholstind og Semmelholstind, N. Der ser det ut som om det kanskje kan være mulig å gå i siden av fjellet, enten over eller i kanten av Visbreen og deretter runde opp til toppen fra brekanten.

Er det noen som har vært i området og kan svare på om dette er mulig? Jeg forutsetter selvsagt at man ikke sikrer.

Annonse
Skrevet

Jeg har gått ryggen mellom Nordre Semmelholstind og Semmelholstind. Det er en morsom tur, som vi brukte tausikring på et par steder såvidt jeg husker. Mellom Nordre og laveste sadel trakk vi litt ned i vestsiden.

Oddvar.

Skrevet

Jeg tror ikke du kan gå i overkant av Visbreen, Tom. Der er for bratt, for løst og det er sikkert en stygg bregleppe der også. Det har sikkert en grunn at normalveien er over eggen. Men helt sikkert kan man selvfølgelig ikke si det før man har prøvd det (det har ikke jeg). Over breen ville nok være bedre, men det går jo ikke på en allenetur...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har noen svære bilder du kan studere, Tom, hvis du vil..

Skrevet

Jeg ville aldri gått ned i kanten av den breen uten sikring. Selve eggen er nok ikke noe særlig uten sikring. Vi prøvde fra Semmelholstind ut mot Nordre, men det føltes ikke trygt uten sikring. Nysnøen lå også og gjorde alt glatt. De to toppene har blitt tatt på to forskjellige turer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Håper du greier å være objektiv selv om du får en fin rundtur!!, så jeg evt. slipper den fæle klatringen :wink:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.