Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tenkte der var på tide med nye fjellski sånn før jul, men er litt usikker på hva jeg skal kjøpe noen tips?? Trenger hele pakka( bindinger,ski og sko) Har sett litt på Alfa Skarvet med NNN-BC ski sko kanskej litt i dyreste laget. Skal bruke skia til toppturer, men også i marka i med oppkjørete løyper. Hadde tenkt å bruke sånn rundt 3000-4000 kr for alt :wink:

Annonse
Skrevet

Hei, ja skal du gå endel i oppkjørte løyper, syns jeg absolutt du skal kjøpe BC.

Har selv Skarvet, kjempefornøyd, men dyre er de. Et alternativ er jo Alfa Kikut (tror det er kikut de heter). Rimelig lik Skarvet, halve prisen(ca 1000,-), dog uten GoreTex. Goretex er noe du etter mitt syn strengt tatt ikke trenger.

Ei svært lett ski er feks Fischer S-Bound Tour. Med sine 68/55/62 er det slettes ikke no super topptur ski, men veldig lett og ålreit ski i og utenfor løyper. Dog, skal du gå mye i 30cm løssnø, finn noe annet. Tuppen blir da for flat!

Selv benyttet jeg nevnte ski og sko på ca 30stk 2000m i vinter, og er veldig fornøyd. Du er konge bortover og oppover, så får du heller se plaststøvelgutta fyke forbi deg nedover.

Skrevet

hei

Interessant at du nevner s-bound serien! Jeg har en god stund søkt etter enten Inbound 68-58-64 mm eller helst storebroren Snowbound 78-60-70 mm, begge i s-bound serien Siste svarer i innsving til europa 109, men er vel konstruert som kortski type mot 109 som er en "normalski" i lengden!?

Det syns som om de er ganske "hemmeligholdte" spesiellt i Norge, men også i www. butikker i Tyskland mm. Hvor er det muligt å få tak i slike ??

hilsen

Elgen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.