t-nielsen Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 noen som vet om det går an å kjøre til valdresflya/bygdin nå, eller rettersagt til lørdagen? Siter
ørjan Skrevet 6. desember 2006 Skrevet 6. desember 2006 noen som vet om det går an å kjøre til valdresflya/bygdin nå, eller rettersagt til lørdagen? Rv 51 Valdresflya er open, men nattestengt mellom 20 og 8. Oversikt: Natt- og vinterstengte veger Siter
A.l Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Fikk høre att det er meldt 20-30 cm. snø i morgen og att det kan bli mere. Du bør nok oppdatere for hver dag, kan skje ting for nå. Atle Siter
t-nielsen Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Skrevet 7. desember 2006 er det sånn der oppe at man kan risikere at veien er åpen på lørdag, og når man skal hjem på søndag så er veien stengt, eller er dette noe man kan ringe og undersøke med vegvesenet? Siter
mattings Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 Hvor er det bommene på begge sider av fjellovergangen er plassert? Siter
Nils Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 er det sånn der oppe at man kan risikere at veien er åpen på lørdag, og når man skal hjem på søndag så er veien stengt, eller er dette noe man kan ringe og undersøke med vegvesenet? Du kan ringe 175, så får du sikkert opplysninger om dette: http://www.vegvesen.no/trafikk/vegmeldinger/om_vegmeldingstjenesten/index.stm Siter
lommelun Skrevet 7. desember 2006 Skrevet 7. desember 2006 er det sånn der oppe at man kan risikere at veien er åpen på lørdag, og når man skal hjem på søndag så er veien stengt, eller er dette noe man kan ringe og undersøke med vegvesenet? Som på alle fjelloverganger så kan du også her risikere det om det skulle bli dårlig vær. Skal ikke så mye vind til før de stenger veien og da går bommen ned noen kilometer ovenfor downtown Beitostølen. Jeg ville nok tenkt meg om 2 ganger før jeg kjørte inn og parkerte bilen over natta oppå fjellet... I værste fall så blir den jo stående til våren... Selv om dette ikke er så sannsynlig. Siter
Julia Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Hvor er det bommene på begge sider av fjellovergangen er plassert? På sørsiden står den ved Garli (litt ovenfor Beitostølen), på nordsiden ved Maurvangen (rett sør for broa ved avkjørselen til Gjendesheim). Siter
Julia Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 [Jeg ville nok tenkt meg om 2 ganger før jeg kjørte inn og parkerte bilen over natta oppå fjellet... I værste fall så blir den jo stående til våren... Selv om dette ikke er så sannsynlig. Hvis veien var åpen når du kjørte inn, blir du hentet ut igjen dersom du blir ståendes fast, tror jeg. Du må bare selv ringe brøytebilen eller mannen med nøkkelen til bommen (dersom veien er bar nok at du kommer deg dit på egenhånd). Siter
t-nielsen Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Skrevet 8. desember 2006 takker for svar, får ringe vegvesenet når jeg nærmer meg beitostølen, noen som har noen fine turforslag med utgangspunkt ved bommen da, og noen timer mars inn for å slå opp teltet, tenkte å få kommet meg opp på noen topper i området.. Siter
ørjan Skrevet 8. desember 2006 Skrevet 8. desember 2006 Vegen over Valdresflya er p.t. stengt grunna uver. Siter
t-nielsen Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Skrevet 9. desember 2006 Ligger i teltet noen hundre meter øst for vandre heimen nå, blåser friskt og bra med snø.. Får håpe veien er åpen i morgen så jeg kommer meg med igjen. Siter
Tom Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 Ligger i teltet noen hundre meter øst for vandre heimen nå, blåser friskt og bra med snø.. Får håpe veien er åpen i morgen så jeg kommer meg med igjen. Helt Sheriff at du skriver fra teltet! Håper du har det bra der oppe. Deilig på fjellet? Siter
Odin Skrevet 9. desember 2006 Skrevet 9. desember 2006 VEGRAPPORT - Natt- og vinterstengte veger 09.12.06 kl. 22:45 Rv 51 VALDRESFLYE Nattestengt mellom klokken 20:00 og 08:00. Sist endret 09.12.06 kl. 08:07 OPPLAND NATTESTENGT Været: I dag: (lørdag) Formiddag Ettermiddag Kveld -6°C -7°C 6°C Svak vind 2m/s Laber bris 6m/s Frisk bris 8m/s I morgen: (søndag) Formiddag Ettermiddag Kveld -7°C -4°C -2°C Laber bris 7m/s Frisk bris 8m/s Frisk bris 9m/s Artig at du sender fra mobilen, har du kikket på denne siden: http://fjellforum.net/mms.php Siter
t-nielsen Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Skrevet 10. desember 2006 blåste friskt inatt, men våknett opp til dette så da var det vært kjeftinga til han ene brøytemannen som stod nede ved bommen med nøkkelen klar når vi passerte klokka 12:15, 5 min før vegen ble stengt pga været.. Siter
geirelling Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Det var flaks at du kom deg ut før det ble vinterstengt Nielsen. Du må sansynligvis vært en av de siste over Flya i år. Gratulerer med godt beregnet vågestykke. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.