Populært innlegg meisal Skrevet 10. juni 2021 Populært innlegg Skrevet 10. juni 2021 Ankom på kveld. Det ble skikkelig regnvær, glad jeg valgte å overnatte i bilen. Greit med varebil med hjemmebygd seng i de tilfellene det er dårlig vær, eller jeg rett og slett ikke orker å sette opp teltet. Dagen etter var planen en rundtur over mange topper. Blekkstille på Muvatnet. Utsikt tilbake mot Flåtjønnet, Muvatnet og fjelltoppen Muen. På Midtre Bølhøgda innså jeg at jeg måtte kutte litt av planlagt rute, hoppet derfor over Nørdre Bølhøgda, og gikk ned til Flåtjønnglupen. Neste mål var Ramstindan. Det hadde trolig vært lettere å gå til venstre og gå opp "bak", men jeg valgte en mer direkte rute, sånn cirka midt på bildet. Ser flatere ut på bildet enn det faktisk var. Her ble det fryktelig til pusting og pesing for en person i dårlig fysisk form. Men kom meg etter hvert opp. Utsikt mot Rondane. Veien videre, og hovedmålet Store Ramshøgda. Venstre kne begynte å bli litt ubehagelig på dette tidspunktet. Viktig å se tilbake også. Og fremover igjen. Kom meg etter hvert på toppen av Store Ramshøgda. Dette tror jeg er utsikt mot Sølen, mulig jeg tar feil. Rondane (igjen) Ser tilbake på store deler av ruten som allerede er gått. Muen som største topp. Muvatnet til høyre for den. Og der borte står bilen parkert, på høyresiden av vannet... Det ble slitsom tur tilbake, med et kne som gjorde vondt på vei ned, men OK på flaten fra Ramshytta bort til bilen. Men kjente også ut som det var litt problemer med hoftene(?), måtte stoppe noen ganger og vente litt før jeg kunne gå videre. En forsiktig beregning viser at jeg brukte ca. 6 timer og 15 min (inkl. pauser) på turen som var ca. 15 km. Spiste ingen mat før turen, og svært lite på turen, da jeg for tiden har mistet all matlyst etter siste dose coronavaksine. Det gjorde nok turen ekstra slitsom. Kjempegod følelse å komme tilbake til bilen, ta av sko og sokker, sitte i god stol og drikke en kald brus. Vis rapporten i Turkartet Vis større kart 16 Siter
GBS Skrevet 11. juli 2021 Skrevet 11. juli 2021 Det var flott natur! Imponerende at du gikk nesten uten drivstoff også. Håper kne og resten av kroppen spiller mer på lag neste tur. 👍 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.