Gå til innhold
  • Bli medlem

Toppturski og binding


Zappa

Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen!

Har lest en del på forumet i et par år nå, men dette er min første post. Yey!

Er på utkikk etter nytt telemarkutstyr, kan noen hjelpe?

Har i flere år stått telemark, men da stort sett på fjellski med lærsko. Jeg er ikke teknisk god i telemark, men kan det grunnleggende. Har nå skaffet meg et par middelsstive plastsko. Har også bestemt meg for ski, Dynastar legend 4800, om dere ikke har noen bedre tips. Kommer til å brukes mest til toppturer, men også i alpinbakken. Trenger en halv-stiv binding som kan kjøres på og som er grei å gå litt med.

Crispi CXA

Dynastar legend 4800 (1.84m)

Binding? Rottefella R4, R6...

Kom gjerne med tips om andre ski eller bindinger!

Er forresten 1,82 (80kg)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nylig kjøpt K2 Apache Chief med Rottefella Cobra R8. Skal brukes sammen med Scarpa T1, evt. T4 på litt lengre turer. Langtur blir det uansett ikke med dette utstyret, til det er det for tungt og stivt. Men hvis det går bratt opp og brattere nedover, så tror jeg det skal funke bra. Gleder meg til å prøve... :roll:

Angående binding, så er vel R4 den "mykeste"..? Du må vurdere hva som skal prioriteres; behagelig å gå med --> R4, full kontroll nedover --> R6 eller R8 (evt. Linken). Men dette er uansett ikke langturutstyr, til det finnes helt andre bindinger (f.eks. Riva III). Mener det står litt om egenskaper og bruksområde på Rottefella sine hjemmesider. Jeg har brukt Riva III og Chili (utgått) på bortover- og oppoverturer i Jotunheimen i flere år, f.eks til Smørstabbtindan. Stroppene på Chili røk etterhvert, men på R8 ser det hele mye mer solid ut :wink:

Topptur er gøy, og det samme gjelder alpinanlegg; jeg ville ha gått for R6 eller R8 :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.