Jakob Ruus Skrevet 5. juni 2021 Skrevet 5. juni 2021 Er for tiden i planleggingsfasen av en aldri så liten padletur i Finnmark. Turen er planlagt i Áhkkanas og jeg vurderer å padle Áhkkanasjohka. Planen er å parkere bilen ved Lahpoluoppal og gå/padle meg herfra ned til Áhkkanasjohka. Har noen erfaring fra disse områdene, og kan videreføre noen tips om turområdet? Jeg lurer også på hvilken retning elva renner? Av hva jeg har funnet ut virker den til å renne fra vest mot øst - og inn i Karasjohka. Kom gjerne med innspill til ting å se eller oppleve i området. Siter
fredriklangberg Skrevet torsdag kl 12:05 Skrevet torsdag kl 12:05 Jakob Ruus skrev (På 5.6.2021 den 21.09): Er for tiden i planleggingsfasen av en aldri så liten padletur i Finnmark. Turen er planlagt i Áhkkanas og jeg vurderer å padle Áhkkanasjohka. Planen er å parkere bilen ved Lahpoluoppal og gå/padle meg herfra ned til Áhkkanasjohka. Har noen erfaring fra disse områdene, og kan videreføre noen tips om turområdet? Jeg lurer også på hvilken retning elva renner? Av hva jeg har funnet ut virker den til å renne fra vest mot øst - og inn i Karasjohka. Kom gjerne med innspill til ting å se eller oppleve i området. Hei. jeg har sett på det samme. Gjennomførte du denne turen, og hvordan var opplevelsen? Siter
Jakob Ruus Skrevet torsdag kl 12:26 Forfatter Skrevet torsdag kl 12:26 fredriklangberg skrev (13 minutter siden): Hei. jeg har sett på det samme. Gjennomførte du denne turen, og hvordan var opplevelsen? Spennende. turen ble delvis gjennomført. Jeg parkerte som planlagt og dro innover mot elva. Det er en lang gåtur før du kommer til elva. Derfor gikk mye av min tid til gåing og bæring av packraft. Du må regne med 3-5 mil marsjering før du kommer frem. Mengde bæring/padling er veldig avhengig av hvor tørt året er. Dersom du har tiden til det er det fint. Anbefaling: dersom jeg skulle gjort dette igjen ville jeg ordnet transport på en annen måte inn til elva (atv fra en lokal person e.l.). Du kan lete frem personer på gule sider og ringe dem. Kanskje vil de stille med en tjeneste. Jeg spurte aldri om dette, men opplevde mye annen hjelp fra lokalbefolkningen Du kan få et godt fiske innover i Ahkkanas, en på vei inn er det mye abbor og gjedde. god tur. Gi gjerne en rapport om du gjør turen eller tilsvarende Siter
Lavvosolberg Skrevet torsdag kl 12:32 Skrevet torsdag kl 12:32 Jakob Ruus skrev (4 minutter siden): Spennende. turen ble delvis gjennomført. Jeg parkerte som planlagt og dro innover mot elva. Det er en lang gåtur før du kommer til elva. Derfor gikk mye av min tid til gåing og bæring av packraft. Du må regne med 3-5 mil marsjering før du kommer frem. Mengde bæring/padling er veldig avhengig av hvor tørt året er. Dersom du har tiden til det er det fint. Anbefaling: dersom jeg skulle gjort dette igjen ville jeg ordnet transport på en annen måte inn til elva (atv fra en lokal person e.l.). Du kan lete frem personer på gule sider og ringe dem. Kanskje vil de stille med en tjeneste. Jeg spurte aldri om dette, men opplevde mye annen hjelp fra lokalbefolkningen Du kan få et godt fiske innover i Ahkkanas, en på vei inn er det mye abbor og gjedde. god tur. Gi gjerne en rapport om du gjør turen eller tilsvarende Ja, en bekjent av meg ble kjørt inn på ATV av en turoperatør mer eller mindre helt inn til elven, så det er helt klart mulig å kjøpe seg bort fra gåingen hvis man vil det. Siter
Bokhylla Skrevet søndag kl 09:33 Skrevet søndag kl 09:33 @fredriklangberg om du får gjennomført turen hadde det vært veldig gøy å sett/lest litt om hvordan det gikk. Spennende område! Siter
fredriklangberg Skrevet søndag kl 20:06 Skrevet søndag kl 20:06 Bokhylla skrev (10 timer siden): @fredriklangberg om du får gjennomført turen hadde det vært veldig gøy å sett/lest litt om hvordan det gikk. Spennende område! Kan skrive en liten rapport hvis jeg ender der. Noe erfaring med området du? 1 Siter
Bokhylla Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden @fredriklangberg nei desverre kun «på papiret» erfaring her fra det området. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.