smaa_turgleder Skrevet 4. juni 2021 Skrevet 4. juni 2021 Hei, skal kjøpe en fiskestang til min samboer og til meg selv, vi er begge ganske nybegynnere og vil vel mest fiske i fjellvann og en del i Finnemarka. Kan dette være et godt alternativ for oss: https://www.skittfiske.no/daiwa/234994/berkley-rod-phazer-pro-daiwa-18-ninja-lt-perfekt-allround-fiskesett eller har noen et annet godt tips om OK stang til en grei penge? Siter
Fiskepadde Skrevet 4. juni 2021 Skrevet 4. juni 2021 Jeg har gode erfaringer med rimlige sneller og stenger fra shimano og okuma. Dårlige erfaringer med abu. Prisene skitt fiske opererer med virker tatt ut av egen fantasi så undersøk alltid med andre. Ofte billig men av og til veldig dyrt 👍 Siter
+Krankman Skrevet 5. juni 2021 Skrevet 5. juni 2021 smaa_turgleder skrev (10 timer siden): Hei, skal kjøpe en fiskestang til min samboer og til meg selv, vi er begge ganske nybegynnere og vil vel mest fiske i fjellvann og en del i Finnemarka. Kan dette være et godt alternativ for oss: https://www.skittfiske.no/daiwa/234994/berkley-rod-phazer-pro-daiwa-18-ninja-lt-perfekt-allround-fiskesett eller har noen et annet godt tips om OK stang til en grei penge? Jeg ville ikke hatt så stiv stang til ørretfiske i Finnemarka. Maks 12g kastevekt vil jeg si. Siter
TOT Skrevet 5. juni 2021 Skrevet 5. juni 2021 SnorreL skrev (48 minutter siden): Jeg ville ikke hatt så stiv stang til ørretfiske i Finnemarka. Maks 12g kastevekt vil jeg si. Enig i dette. 10 fot opp til 29 gram, kan være egna i langgrunne fjellvann, der kastelengde er essensielt, men som allround ørretstang, blir det litt kraftig etter min smak. Opp til pluss/minus 15 gram er fint. 1 Siter
smaa_turgleder Skrevet 6. juni 2021 Forfatter Skrevet 6. juni 2021 Kan en Lawson Explorer G4 9fot fiskestang eventuelt være en OK stang? Til f.eks Finnemarka, Femundsmarka og lett sjøfiske? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.