DenGladeVandrer Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 (endret) Etter helgens (fre-søn) tur med køye og packraft, (base med køye, dagsturerpadling, ikke storsekk i båten). Første tur av denne sorten. (Dagstur med padling og køye er null problem) Jeg må kutte vekt og volum om jeg skal ha med hele sulamitten på båten. Og volumbiten tenker jeg må være å kutte rull med underlag. Nå bruker jeg: Bergans Extreme nederst. StS comfort plus over. Fin combo. Ligger godt. Sklir minimalt og isolerer godt ned mot 0. (Køyer ikke under det) Er det et godt, solid oppblåsbart som ikke sklir i køya? StS'en jeg har blir for glatt alene. Det er snakk om sommer.. nattetemp på 10 pluss eller varmere. Endret 30. mai 2021 av DenGladeVandrer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Megalep Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Klymit V? Har ikke prøvd sjøl, men er det jeg oftest har sett blitt nevnt av oppblåsbare for køye. Jeg bruker Bamse junior (smalere og kortere enn Bamse extreme) og Hennessy sin Bubble radiant ettelleranna i min Hennessy-køye, det funker fint - men hjelper deg nok ikke stort mtp volum. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DenGladeVandrer Skrevet 30. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2021 Megalep skrev (51 minutter siden): Klymit V? Har ikke prøvd sjøl, men er det jeg oftest har sett blitt nevnt av oppblåsbare for køye. Jeg bruker Bamse junior (smalere og kortere enn Bamse extreme) og Hennessy sin Bubble radiant ettelleranna i min Hennessy-køye, det funker fint - men hjelper deg nok ikke stort mtp volum. Har selv en HH Azym zip. HH Bubble, ser jo fin ut den, men blir ikke mindre volum tror jeg. Er jo bare en utfordring om jeg vil ha med storsekken på båten. Fester alltid rullen i stroppene i bunn. På dagsturer med båt, fetser jeg båten der, eller under lokket, avhenig av sekk. Men på denne turen jeg hadde nå, var et ikke mulig å legge noe under lokket (må nok tenke smartere på et par andre områder også) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Terka Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 DenGladeVandrer skrev (2 timer siden): Er det et godt, solid oppblåsbart som ikke sklir i køya? StS'en jeg har blir for glatt alene. Hva med å kutte ut volum med å bytte ut Bergans extreme (den tar mye plass..) med antisklimatte? https://www.ikea.com/no/no/p/stopp-antiskli-80227877/ 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DenGladeVandrer Skrevet 30. mai 2021 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2021 Terka skrev (24 minutter siden): Hva med å kutte ut volum med å bytte ut Bergans extreme (den tar mye plass..) med antisklimatte? https://www.ikea.com/no/no/p/stopp-antiskli-80227877/ Det kan prøves på en tur uten båt først. Takk for tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogens Stønn Skrevet 30. mai 2021 Del Skrevet 30. mai 2021 Underdyne ("underquilt") er tingen. Den kan komprimeres. Min veier 760 gram med kompresjonstrekket. En i dun vil veie mindre og komprimeres mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RoyN Skrevet 31. mai 2021 Del Skrevet 31. mai 2021 Bamse-underlag er det enkleste å bruke. Men om det utgår så er et ikke for hardt pumpet oppblåsbart underlag og noe som øker friksjonen alla en sklimatte eller silikonstriper brukenes. Klymit har et eget oppblåsbart underlag (som for tiden er på salg) utviklet for køyer, men det får litt både og omtaler på Fjellsport ser jeg. Underdyne er digg og anbefales, men krever også litt fikling for å tilpasses forskjellige køyer og blåser det så kan det snike seg inn en bris 😊 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Omnilite Skrevet 31. mai 2021 Del Skrevet 31. mai 2021 RoyN skrev (4 timer siden): og blåser det så kan det snike seg inn en bris 😊 Eller ut?😁 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogens Stønn Skrevet 31. mai 2021 Del Skrevet 31. mai 2021 Omnilite skrev (1 time siden): Eller ut?😁 Men den er jo varm og ikke noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morino Skrevet 6. juni 2021 Del Skrevet 6. juni 2021 Nevnte det såvidt i annen tråd også, men tar det gjerne igjen: Har en HH asym expedition. I den skled jeg rundt på et «ul» underlag før jeg byttet til ME aerostat Down. Bruker medium wide forresten. Det opplever jeg som veldig anti-skliete sammenlignet med forrige underlag. Kommer forholdsvis ofte på salg hos fjellsport. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DenGladeVandrer Skrevet 8. juni 2021 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2021 Mye bra her. Takk. Da er det bare å sjekke ut tipsene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.