eivind018 Skrevet 12. mai 2021 Skrevet 12. mai 2021 Er det noen store kvalitetsforskjeller på disse to variantene. Hilleberg koster ca det dobbelte. Er det noen praktisk grunn til det? Hilleberg Y-Peg Helsport Siter
zementh Skrevet 12. mai 2021 Skrevet 12. mai 2021 Hillebergs plugger er Dac, de er godt slipt og avrundet på kantene, samt at de er tykkere inn mot midten og tyngre. Helsports er ganske skarpe og vonde å skyve eller dra, usikker på hvem som produserer dem. Men de holder nok teltet like bra, er lurt å montere en liten tråd på de slik Hillerbergs blir levert for å spare fingrene når de dras opp. Det spørs hva man verdsetter om de er verdt 230,- mer. Syns heller ikke Helsports plugger er verdt 200,- mer enn plugger jeg har kjøpt på aliexpress. 1 Siter
+sneakyowl Skrevet 12. mai 2021 Skrevet 12. mai 2021 Tjene mer penger? Helsport sine veier til og med litt mindre per plugg. Har noen noensinne hatt problemer med holdbarhet på kvalitetsplugger av disse typene generelt? Siter
eivind018 Skrevet 12. mai 2021 Forfatter Skrevet 12. mai 2021 Helsport pluggene har jeg i dag og syns de er helt greie plugger som gjør jobben. Trenger et nytt sett til et annet telt, og heller litt mot å teste ut Hilleberg pluggene for å se om det er store forskjeller. zementh skrev (På 12.5.2021 den 11.00): Hillebergs plugger er Dac, Ekspander Er det ikke Dac som lager stengene på Helsport teltene? Rart at det ikke og skal levere pluggene ? Siter
Thomas E Skrevet 12. mai 2021 Skrevet 12. mai 2021 Den velkjente Hilleberg-skatten er nok lagt på. Urberg sine er nesten identiske til under halve prisen og duger like bra. Siter
zementh Skrevet 12. mai 2021 Skrevet 12. mai 2021 eivind018 skrev (På 12.5.2021 den 11.26): Helsport pluggene har jeg i dag og syns de er helt greie plugger som gjør jobben. Trenger et nytt sett til et annet telt, og heller litt mot å teste ut Hilleberg pluggene for å se om det er store forskjeller. Er det ikke Dac som lager stengene på Helsport teltene? Rart at det ikke og skal levere pluggene ? Ekspander Helsport bruker Dac-stenger på de dyrere teltene, men på de fleste i Trek-serien er det Yunan. Pluggene er ikke Dac, men godt mulig det er Yunan som lager de. Med en rabattkode på fjellsport, så er jo ikke prisforskjellen så veldig stor lenger. Hillebergs er nok litt mer solide iom at de er tykkere og veier mer. Siter
Prebb Skrevet 13. mai 2021 Skrevet 13. mai 2021 Ingen av de du spør om, men MSR groundhogs er gjennomprøvd og svært gode. Omtrent samme pris som Hilleberg og vil tippe at du kan basere valget ditt på om du trenger 6 eller 10stk. Du skal ikke kimse av den lille snoren som sitter på. Den er meget praktisk. 1 Siter
+Luesveis Skrevet 13. mai 2021 Skrevet 13. mai 2021 Prebb skrev (På 13.5.2021 den 12.00): Ingen av de du spør om, men MSR groundhogs er gjennomprøvd og svært gode. Omtrent samme pris som Hilleberg og vil tippe at du kan basere valget ditt på om du trenger 6 eller 10stk. Du skal ikke kimse av den lille snoren som sitter på. Den er meget praktisk. Ekspander Jeg har både MSR groundhogs og Hilleberg Y-plugger, og så langt jeg kan se er de helt like, med unntak av at snora på MSR-pluggene har refleks. (Farge og logo er forskjellige, men det spiller ingen rolle.) 1 Siter
+sneakyowl Skrevet 13. mai 2021 Skrevet 13. mai 2021 Hilleberg Y plugg er akkurat for store til å gå igjennom maljene på en jervenduk fant jeg ut nå... Siter
Terje78 Skrevet 9. juni 2021 Skrevet 9. juni 2021 For enda lettere plugger er dette ei morsom side: https://www.swisspiranha.com/portfolio/ultralight-peg-sets/?lang=en Her kan det kjøpes sett til en del telt, samt løse plugger etter fritt ønske. Har kjøpt et par sett og er så langt fornøyd. Sitter godt og virker solide og relativt snille med bardunene. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.