GĂ„ til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Edit: Ser at Ramona har stilt samme spĂžrsmĂ„l som meg i en annen trĂ„d, sĂ„ da fĂžlger jeg med der 😊

Hei! Jeg trenger hjelp til Ä finne en sovepose til meg. Jeg er 173 cm hÞy, og fryser lett. Jeg vil gjerne ha en dunpose som jeg kan bruke vÄr og hÞst, sÄ gjerne komforttemperatur ned til -10. 

Har vurdert dunposene fra Mammut, men vil ha en med glidelÄs som gÄr helt ned pÄ siden. Supert med en pose som ikke er for trang ogsÄ. Jeg liker Ä ha litt plass. 

Har lest alt jeg kan finne om soveposer, men nÄ blir jeg bare mer forvirret av det.

Jeg vil gjerne kunne kjÞpe den i butikk eller i en norsk nettbutikk.  

Noen som kan hjelpe meg i denne sovepose-jungelen? 

Endret av Kvikk Lunsj
Fant lignende trÄd
Annonse
Skrevet

Hei @Kvikk Lunsj

Jeg har denne soveposen og er godt fornĂžyd med den:

https://www.hektapatur.no/sove-ute/soveposer/4-sesongsposer/warmpeace-viking-900

Den kommer i ulike lengder, og du fÄr den ogsÄ i kaldere og varmere versjon. Den komprimerer godt, og er ikke sÄ tung.

I telt har jeg ikke klart Ä fryse i den, men i hengekÞye uten tarp over sÄ frÞs jeg en del. Men sÄ er jeg en frysepinn, og har sikkert kledd meg feil.

Lykke til i jakten pÄ ny sovepose :)

Georg

• Liker 1
Skrevet

Etter Ä ha tittet rundt stÄr jeg mellom to soveposer. 

Mammut protect down -21

Mountain equipment glacier 1000

De har ca samme temperaturegenskaper og dunkvalitet. Klarer ikke Ä finne ut hva som er forskjellen i stoffkvalitet. 

Jeg tenkte fÞrst det var en ulempe med den midtstilt glidelÄsen pÄ Mammuten, men nÄ tror jeg det kan vÊre praktisk til bruk i hengekÞye. Liker ogsÄ at man kan ta armene ut gjennom egne glidelÄser. ME har fordelen av glidelÄs pÄ siden, og den er litt lettere. Den fungerer kanskje best som dyne pÄ nÄr det er varmere. 

Noen som har innspill som kan hjelpe meg med valget? 

https://www.fjellsport.no/mammut-women-s-protect-down-bag-21c-petrol-m.html?q=Mammut protect

https://www.fjellsport.no/mountain-equipment-glacier-1000-womens-foxglove.html?q=glacier 1000

Skrevet
Kvikk Lunsj skrev (2 timer siden):

Jeg har Mammut Perform fiber (-10) med midtstilt glidelÄs og synes det er en fordel i hengekÞya (og heller ingen tydelig ulempe til annen bruk).

• Liker 1
Skrevet
Megalep skrev (22 timer siden):

Jeg har Mammut Perform fiber (-10) med midtstilt glidelÄs og synes det er en fordel i hengekÞya (og heller ingen tydelig ulempe til annen bruk).

Takk, det er fint Ä hÞre at midtstilt glidelÄs fungerer i hengekÞye. 

• 2 uker senere...
Skrevet
Kvikk Lunsj skrev (PĂ„ 11.5.2021 den 18.38):

Etter Ä ha tittet rundt stÄr jeg mellom to soveposer. 

Mammut protect down -21

Mountain equipment glacier 1000

De har ca samme temperaturegenskaper og dunkvalitet. Klarer ikke Ä finne ut hva som er forskjellen i stoffkvalitet. 

Jeg tenkte fÞrst det var en ulempe med den midtstilt glidelÄsen pÄ Mammuten, men nÄ tror jeg det kan vÊre praktisk til bruk i hengekÞye. Liker ogsÄ at man kan ta armene ut gjennom egne glidelÄser. ME har fordelen av glidelÄs pÄ siden, og den er litt lettere. Den fungerer kanskje best som dyne pÄ nÄr det er varmere. 

https://www.fjellsport.no/mammut-women-s-protect-down-bag-21c-petrol-m.html?q=Mammut protect

https://www.fjellsport.no/mountain-equipment-glacier-1000-womens-foxglove.html?q=glacier 1000

Bestemte du deg? Jeg bestilte Mammut protect down og Sea to summit Ascent 3 fordi jeg ikke greide Ă„ bestemme meg. Mammut sin ble definitivt favoritten. Stoffet virket veldig solid og tykt. Dunen fordelte seg svĂŠrt godt i posen og den virket veldig varm. Genialt med utgang til hendene! Hetten var ogsĂ„ stor og god. Eneste jeg savner er at glidelĂ„sen gĂ„r helt ned slik at man kan lufte fĂžttene lettere. Men ikke noe problem Ă„ stikke de ut av posen sĂ„nn som det er nĂ„. Denne posen skal testes i hengekĂžya i helga👍

Skrevet
Ramona skrev (12 timer siden):

Bestemte du deg? Jeg bestilte Mammut protect down og Sea to summit Ascent 3 fordi jeg ikke greide Ă„ bestemme meg. Mammut sin ble definitivt favoritten. Stoffet virket veldig solid og tykt. Dunen fordelte seg svĂŠrt godt i posen og den virket veldig varm. Genialt med utgang til hendene! Hetten var ogsĂ„ stor og god. Eneste jeg savner er at glidelĂ„sen gĂ„r helt ned slik at man kan lufte fĂžttene lettere. Men ikke noe problem Ă„ stikke de ut av posen sĂ„nn som det er nĂ„. Denne posen skal testes i hengekĂžya i helga👍

Har helt glemt Ä oppdatere her. Jeg endte faktisk opp med Mammuten jeg ogsÄ. Testet den forrige helg, og er veldig fornÞyd. Helt supert med glidelÄs til armene, men som deg sÄ skulle jeg Þnske at glidelÄsen gikk helt ned til fÞttene.

Gi gjerne en oppdatering pĂ„ hvordan den fungerer i hengekĂžye. Jeg skal pĂ„ hengekĂžyetur med min om noen uker 😀

Skrevet
Kvikk Lunsj skrev (PĂ„ 21.5.2021 den 23.48):

Har helt glemt Ä oppdatere her. Jeg endte faktisk opp med Mammuten jeg ogsÄ. Testet den forrige helg, og er veldig fornÞyd. Helt supert med glidelÄs til armene, men som deg sÄ skulle jeg Þnske at glidelÄsen gikk helt ned til fÞttene.

Gi gjerne en oppdatering pĂ„ hvordan den fungerer i hengekĂžye. Jeg skal pĂ„ hengekĂžyetur med min om noen uker 😀

Da har jeg vĂŠrt pĂ„ hengekĂžyetur med soveposen. Den fungerte utmerket! Sov i hengekĂžye ute pĂ„ en Ăžy pĂ„ NordmĂžre. Ca. 7 grader pĂ„ natta og oppholdsvĂŠr. Jeg frĂžs litt nĂ„r jeg la meg oppi (sĂ„nn som jeg alltid gjĂžr), hadde ett lag med ull pĂ„ meg. Hadde ogsĂ„ puttet en varmeflaske oppi. Brukte kun et liggeunderlag i skum. Burde kanskje hoppe litt rundt fĂžr jeg legger meg for Ă„ bli varm. Men sovnet og vĂ„kna ikke fĂžr morgenen😁 SĂ„ alt i alt er jeg veldig fornĂžyd👏

• Liker 3
Skrevet
Ramona skrev (4 timer siden):

Da har jeg vĂŠrt pĂ„ hengekĂžyetur med soveposen. Den fungerte utmerket! Sov i hengekĂžye ute pĂ„ en Ăžy pĂ„ NordmĂžre. Ca. 7 grader pĂ„ natta og oppholdsvĂŠr. Jeg frĂžs litt nĂ„r jeg la meg oppi (sĂ„nn som jeg alltid gjĂžr), hadde ett lag med ull pĂ„ meg. Hadde ogsĂ„ puttet en varmeflaske oppi. Brukte kun et liggeunderlag i skum. Burde kanskje hoppe litt rundt fĂžr jeg legger meg for Ă„ bli varm. Men sovnet og vĂ„kna ikke fĂžr morgenen😁 SĂ„ alt i alt er jeg veldig fornĂžyd👏

SĂ„ flott da 😀

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved Ä bruke dette nettstedet godtar du vÄre BruksvilkÄr. Du finner vÄre PersonvernvilkÄr regler her.