turid Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Søkte på nettet, men fant ikke noe sånt. Hvordan ligger de i pris, og er det spesielle ting man må tenke på om man skal ha en? Siter
Gjest Srx (Ron) Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Har aldri hørt om det Ser for meg ett slags steketermometer Siter
turid Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 Veel, nå skal det innrømmes at jeg heller ikke har sett en sånn Forstår det som at det er en dings som måler om viltet har hengt lenge nok. Hvordan den fungerer vet jeg ikke, men jeg skjønner at dette er noe alle jegere ønsker seg i julegave! Gaveideen til den som har alt, så og si. Hva en mørningsmåler nå enn måtte være..... Siter
turid Skrevet 29. november 2006 Forfatter Skrevet 29. november 2006 http://suvitek.no/gfx/Image/Red%20omtale/IF20051126_10.pdf Det er kanskje denne. Gameguard viltvokter. Har søkt lenge, og dette var det eneste jeg kunne finne som passer tanken i hodet mitt. Siter
Gjest Srx (Ron) Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 http://www.suvitek.no/ Til den nette sum av Kr. 1.790,- + porto Hmm blir litt dyrt for de rypa jeg har mørnet i høst! Liten digresjon se bilde!!! Middag forrige helg! Siter
EinarW Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Er ikke heilt sikker, men tror mørningsmåleren måler pH eller noe slikt i slaktet. ew Siter
turid Skrevet 30. november 2006 Forfatter Skrevet 30. november 2006 Ja, den var dyrere enn jeg hadde trodd. Han jakter elg, og det har hendt at hele elgen blir i seigeste laget. Men til den prisen må jeg nesten spørre om han vil ha en sånn. Hvem vet. Kanskje han har en og at den ikke fungerer etter hensikten... Siter
A.l Skrevet 1. desember 2006 Skrevet 1. desember 2006 Dette ser ut som en døgn grad måler som også måler luftfuktighet. Har dere ett godt kjølerom trengs ikke dette. Hvis dere henger slakte ute eller på låven der temp. og fuktighet forandrer seg kan den være fin. 40 døgn grader er minste tid for mørning ikke max som veldig mange bruker. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.