Forsakencowboy Skrevet 16. april 2021 Skrevet 16. april 2021 (endret) Tenkte å lage en liten oversikt over firemanns tunneltelt med ett stort og ett lite fortelt. Legger til bilder og noen av de viktigste spesifikasjonene etterhvert. Over 5kg: - Urberg 4-person Trekking Tunnel - Fjellreven Keb Endurance 4 - Helsport Spitsbergen X-trem 4 Camp - Hilleberg Keron 4 GT Under 5kg: - Bergans Trollhetta Tunnel 4 - Fjellreven Abisko Endurance 4 - Hilleberg Kaitum 4 GT Over 5kg: Urberg 4-person Trekking Tunnel tent: Ca. 4.000kr, 5.5kg, 9mm stenger, 40D polyester ytterduk, 40D polyester innerduk, 70D polyester gulvduk. En rund dør i stort fortelt, med myggnetting, samme som Keron GT. Lite yttertelt kan stå åpent i regn, ca. likt som Fjellreven teltene. Myggnetting, men ikke lukkemulighet i ventilene. Så vidt plass til to sett med 9mm stenger. Min kommentar: Har kjøpt inn tre av disse til jobb. Ekstrem valuta for pengene! Keron lignende stort fortelt og Endurance lignende lite fortelt. Tørkesnor i fortelt og innertelt, tørkeloft inkludert. Bergans Helium Expedition Tunnel 4: Ca. 12.000kr, 5.9kg, 10.25mm stenger (?), 30D nylon ytterduk, 40D nylon innerduk, 210T polyester gulvduk. En dør i stort fortelt, med myggnetting(?). Lite fortelt kan ikke stå åpent i regn. Myggnetting eller lukkemulighet i ventilene(?). Plass til to sett med stenger. Min kommentar: Lite info om detaljer på nett. Fjellreven Keb Endurance 4: Ca. 12.500kr, 6.0kg, 10.25mm stenger, 40D+70D nylon ytterduk, 30D nylon innerduk, 70D polyester gulvduk. To dører i stort fortelt, med myggnetting. Lite yttertelt kan stå åpent i regn, ca. samme som Urberg teltet. Myggnetting og lukkemulighet i ventilene. Plass til to sett med stenger. Min kommentar: Vet ikke om jeg liker dette eller Keron best, er en del rimeligere, bedre lite fortelt, to dører i stort fortelt. Helsport Spitsbergen X-trem 4 Camp: Ca. 13.000kr, 6.4kg, 10.25mm stenger, 40D nylon ytterduk, 40D nylon innerduk, 70D polyester gulvduk. En dør i stort fortelt, med myggnetting. Lite fortelt kan ikke stå åpent i regn. Myggnetting og lukkemulighet i ventilene. Plass til to sett med stenger. Min kommentar: Hilleberg Keron 4 GT: Ca. 16.000kr, 5.5kg, 10mm stenger, 40D nylon ytterduk, 40D nylon innerduk, 100D nylon gulvduk. En rund dør i stort fortelt, med myggnetting, samme som Urberg teltet. Lite fortelt kan ikke stå åpent i regn. Myggnetting og lukkemulighet i ventilene. Plass til to sett med stenger. Min kommentar: Vet ikke om jeg liker dette eller Keb Endurance best, er en del dyrere, kjipere lite fortelt, en rund dør i stort fortelt, åpning i innertelt går helt opp til kanten. Under 5kg: Bergans Trollhetta Tunnel 4: Ca. 9.000kr, 4.7kg, 9mm stenger, 30D nylon ytterduk, 40D nylon innerduk, 210T polyester gulvduk. En dør i stort fortelt, uten myggnetting. Lite fortelt kan ikke stå åpent i regn. Ikke myggnetting eller lukkemulighet i ventilene(?). Ikke plass til to sett med stenger(?). Min kommentar: Fjellreven Abisko Endurance 4: Ca. 11.500kr, 4.4kg, 9mm stenger, 20D+40D nylon ytterduk, 15D nylon innerduk, 40D polyester gulvduk. En dør i stort fortelt, uten myggnetting. Lite fortelt kan stå åpent i regn, ca. samme som Urberg teltet. Myggnetting og lukkemulighet i ventilene. Plass til to sett med stenger. Min kommentar: Hilleberg Kaitum 4 GT: Ca. 15.000kr, 4.6kg, 9mm stenger, 30D nylon ytterduk, 20D nylon innerduk, 70D nylon gulvduk. To dører i stort fortelt, uten myggnetting, fronten kan stå åpen i regn. Lite fortelt kan ikke stå åpent i regn. Har ikke myggnetting, men har lukkemulighet i ventilene. Plass til to sett med stenger. Min kommentar: Flere detaljer blir lagt til etterhvert. Mulig noen av spesifikasjonene ikke stemmer helt, finner litt forskjellige tall rundtomkring. Noen modeller jeg har glemt? Endret 19. april 2021 av Forsakencowboy 1 Siter
DFM62 Skrevet 17. april 2021 Skrevet 17. april 2021 Forsakencowboy skrev (9 timer siden): Noen modeller jeg har glemt? Helium Expedition 4? 1 Siter
+Espen Ørud Skrevet 17. april 2021 Skrevet 17. april 2021 (endret) [Endret pga komplett mangelfulle evner til å lese en hel setning...] Endret 17. april 2021 av Espen Ørud 1 Siter
Anders_G Skrevet 17. april 2021 Skrevet 17. april 2021 Angående Kaitum så er jeg ganske sikker på at den har både myggnett og tett duk i dørene på innerteltet. Du har også plass til doble stenger red label serien til Hilleberg. @Espen Ørud Disse har vel ikke to fortelt? Siter
+Espen Ørud Skrevet 17. april 2021 Skrevet 17. april 2021 Anders_G skrev (3 timer siden): @Espen Ørud Disse har vel ikke to fortelt? Det har du HELT rett i. (Så jeg endret det innlegget) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.