jorsch2 Skrevet 27. mars 2021 Del Skrevet 27. mars 2021 (endret) Hei! Har lenge og kommer nok alltid til å speide etter det ultimate teltet, men nå er det 1-persons telt jeg er på jakt etter. Har sett på Sydvang Solano som et alternativ som passer om man ikke ønsker å tømme lommeboka. Noen som har erfaringer? Finner ikke noe særlig på nettet... eventuelt andre anbefalinger på 1 - 2 pers telt til hyggelig pris Endret 27. mars 2021 av jorsch2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+Grimner Skrevet 28. mars 2021 Del Skrevet 28. mars 2021 Skal egentlig ikke svare på dette, siden jeg ikke har erfaring med teltet, men jeg blir lett forbannet når en produsent lager et enmannstelt på 1,4 kg og er frekke nok til å kalle det "ultralight". Et enmannstelt jeg kan si noe om er Skyscape Trekker fra Six Moons Design: https://www.sixmoondesigns.com/collections/ultralight-tents/products/skyscape-trekker Rundt 800 gr, $230 + frakt + toll + moms + hva du måtte trenge av stenger, silikon og plugger. Er det plaget av kondens? Ja. Holder det i dårlig vær? Mitt har gjort sin plikt på Hardangervidda i "friskt vær". Finnes også i en variant ved navn Scout som koster mindre og veier 200 gr mer. Hvis du skal ha "ultralight", så blir det en tur innom Zpacks eller Locus Gear, men de teltene er 1/3 av vekten på Solano... og omtrent dobbel pris. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
+sneakyowl Skrevet 2. april 2021 Del Skrevet 2. april 2021 Jeg har sett et slikt Solano telt "live" for noen uker siden med en kompis. Helt fint telt som garantert gjør jobben. Enkelt å sette opp. Jeg liker at den åpnes "helt opp", som sikkert er fint på dager med knallgodt vær og man vil ha "åpen himmel". Mangler inngangsparti på siden for oppbevaring, men over hodeenden kan man åpne opp og bruke som oppbevaringsplass. Ikke like praktisk som på siden, men da har man i hvert fall muligheten Ved siden av et Helsport Ringtind sl 1 (vesentlig dyrere)?liker jeg nok Helsporten mer, mest på grunn av inngangsparti med oppbevaringsplass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.