Unge Haugen Skrevet 25. mars 2021 Skrevet 25. mars 2021 Hvordan fisker du når du fisker med marfloimitasjoner i fjellet med fluestang? Jeg tenker da primært på følgende: Inntrekk Raskt/hurtig? Rykkvis/eller handtwist. Dersom rykkvis, hvor lange inntrekk snakker vi? Dybde Holder det med flyteline, eller kan det lønne seg å fiske disse dypt med enten intermediate eller full synk? Farge Hvilke fargekombinasjoner av disse imitasjonene må man ha i boksen for å dekke de fleste scenarioer? Størrelse Samme som forrige, hvilke 3 størrelser bør man har for å være greit dekka? Siter
REs Skrevet 25. mars 2021 Skrevet 25. mars 2021 Jeg lager marflo imitasjoner på en litt krum krok. Kroppen bindes av gummi/lateks og med noe sprikende fjær fra hanenakke som bein. Så vikler jeg litt kobbertråd rundt for å få litt vekt. Disse bør fiskes langs bunnen, med synkende snøre og trekkes litt støtvis fremover. Disse krepsdyrene lever stort sett på bunnen og i strandsonen og beveger seg stykkevis fremover langs bunnen. 1 Siter
Unge Haugen Skrevet 29. mars 2021 Forfatter Skrevet 29. mars 2021 REs skrev (På 25.3.2021 den 10.48): Jeg lager marflo imitasjoner på en litt krum krok. Kroppen bindes av gummi/lateks og med noe sprikende fjær fra hanenakke som bein. Så vikler jeg litt kobbertråd rundt for å få litt vekt. Disse bør fiskes langs bunnen, med synkende snøre og trekkes litt støtvis fremover. Disse krepsdyrene lever stort sett på bunnen og i strandsonen og beveger seg stykkevis fremover langs bunnen. Ekspander Takk for utfyllende svar! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.