Redoran Skrevet 19. mars 2021 Skrevet 19. mars 2021 Tenker på utstyr som ikke er nødvendig men som gir ekstra komfort etc. Mitt er en helinox chair one. Den er alltid med på tur! Siter
Megalep Skrevet 19. mars 2021 Skrevet 19. mars 2021 En liten GSI slikkepott. Dvs ikke med langt håndtak, bare en liten spatel, på en måte. Brukes til å få vekk alt fra skåler, asjetter, kjeler - får spist alt, reint nok til å pakke sammen igjen uten oppvask / papirtørk. Har blitt glad i puta mi også.. en sånn liten, lett, oppblåsbar ting. Trekker Chair kit til Thermarest på vinterturer. Kindle! 2 Siter
Redoran Skrevet 19. mars 2021 Forfatter Skrevet 19. mars 2021 Oppblåsbar pute er et must ja. Skal kjøpe en thermarest compressible pillow i tillegg for ekstra luksus selv Siter
borgern Skrevet 19. mars 2021 Skrevet 19. mars 2021 Har egentlig flere. På alle turer er det med en STS premium oppblåsbar pute. På noen turer er Helinox Ground Chair med. 1 Siter
chatmaster Skrevet 19. mars 2021 Skrevet 19. mars 2021 Tarp, Therm-a-rest Chair Kit, Crocs og Whisky er mine favoritter. 2 1 Siter
+Espen Ørud Skrevet 19. mars 2021 Skrevet 19. mars 2021 https://no.m.wikipedia.org/wiki/Canon_EOS_5D_Mark_II 3 Siter
Daiwa Skrevet 19. mars 2021 Skrevet 19. mars 2021 Helinox stolen min er blitt en fast følgesvenn og litt lesestoff om turen strekker seg over en uke. Siter
Aurejeger Skrevet 19. mars 2021 Skrevet 19. mars 2021 Ett ekstra oppblåsbart liggeunderlag på 70 mm, oppblåsbar pute og en liten kompakt kikkert fra Bushnell. Siter
Snartur Skrevet 20. mars 2021 Skrevet 20. mars 2021 På lange turer: e-bokleser og ekstra liggeunderlag På korte turer: som over + helinox ground chair, oppblåsbar pute og fersk mat. 1 Siter
+ketilring Skrevet 20. mars 2021 Skrevet 20. mars 2021 Det måtte være et systemkamera og 1-2 objektiver som jeg stort sett alltid drasser med meg. Ofte et stativ eller gorillapod også. På turer i vinterhalvåret er TaR Trekker Chair og en analog bok skikkelig luksus. 1 Siter
+Espen Ørud Skrevet 20. mars 2021 Skrevet 20. mars 2021 https://www.brukas.no/exped-chair-kit-lw-3?gclid=Cj0KCQjwutaCBhDfARIsAJHWnHsWXjbDahp05mRXyQZV71iqcatQePJjAKqObIgsyfXjNdqNKJm9ZjEaAuEHEALw_wcB Siter
+Espen Ørud Skrevet 20. mars 2021 Skrevet 20. mars 2021 https://www.techradar.com/reviews/gadgets/ipods-and-portable-audio/radios/pure-move-dab-fm-radio-608355/review Siter
+Krankman Skrevet 20. mars 2021 Skrevet 20. mars 2021 (endret) Kindle samt Airpods, lydbøker og podcaster. Når ungene har sovna har jeg god tid til å lytte og lese før jeg skal sove. Våkner også ofte på natta og da er det veldig greit å lytte seg i søvn. Endret 20. mars 2021 av SnorreL 1 Siter
Bjørn J Skrevet 20. mars 2021 Skrevet 20. mars 2021 Bjellesau skrev (På 20.3.2021 den 7.27): Crocs og radio Ekspander Crocs er ikke dumt! Kjekke å bruke mens fjellskoene tørker, men de er ypperlige når man skal vade elver, de sitter svært godt på våte steiner. 1 Siter
Lars Stenseth Skrevet 20. mars 2021 Skrevet 20. mars 2021 Victorinox 11cm tomatkniv. Er anvendelig til det meste uten om å sløye fisk og spikke opp fliser til bål, men den er så bra at du søren meg kan bruke den som sag på mindre greiner! Siter
Snartur Skrevet 20. mars 2021 Skrevet 20. mars 2021 Snartur skrev (På 20.3.2021 den 8.38): På lange turer: e-bokleser og ekstra liggeunderlag På korte turer: som over + helinox ground chair, oppblåsbar pute og fersk mat. Ekspander Jeg glemte kanskje det viktigste: 2p telt selv om jeg går alene på tur. Ironisk nok er det på de korte turene jeg tar 1p teltet mitt... Siter
Megalep Skrevet 20. mars 2021 Skrevet 20. mars 2021 Snartur skrev (På 20.3.2021 den 22.28): Jeg glemte kanskje det viktigste: 2p telt selv om jeg går alene på tur. Ironisk nok er det på de korte turene jeg tar 1p teltet mitt... Ekspander Kanskje egentlig ikke så ironisk, sånn jeg tenker... dess mer tid jeg vet jeg skal tilbringe i teltet, dess viktigere er det med en viss grad av komfort inni det (=større telt, for min del). Siter
Skogens Stønn Skrevet 21. mars 2021 Skrevet 21. mars 2021 (endret) Jeg antar vi her snakker om turer av en viss varighet der vekta på sekken begynner å spille en vesentlig rolle En liten, men veldig god kikkert (tidligere en på 710 gram som nå er erstattet av en på 258 gram) "Festmat" (ferskmat, godt drikke og gjerne dessert) til i hvert fall første og ofte også andre dag (altså avgangsdagen + neste dag). Her legger jeg nok mesteparten av luksusinnsatsen. Kan gå ganske lenge med bare minnet om hvor god mat det var de første par dagene. Turkoppen i tre selv om denne veier 188 gram - blir ikke ordentlig tur uten den Leatherman micra til å ta tåneglene med (selv om man egentlig kommer langt med tollekniven) Dopapir til siste finpussen etter at mosen/snøen har gjort grovarbeidet + liten flaske håndsprit til desinfeksjon av hendene til jeg får vasket dem Endret 21. mars 2021 av Skogens Stønn Siter
+Robinson Skrevet 22. mars 2021 Skrevet 22. mars 2021 Skogens Stønn skrev (På 21.3.2021 den 11.06): Jeg antar vi her snakker om turer av en viss varighet der vekta på sekken begynner å spille en vesentlig rolle Turkoppen i tre selv om denne veier 188 gram - blir ikke ordentlig tur uten den Ekspander Jeg må si amen til denne. Nå veier ikke min turkopp, eller kukse , mer enn 90 gram. Men jeg har tenkt mange ganger når jeg sitter utenfor teltet med kaffen om morgenen at egentlig hadde Statoilkoppen jeg har i bilen vært mer praktisk .Den holder kaffen lengre varm og søler ikke ut kaffen så lett når jeg setter den fra meg i lyngen. Men jeg tar med kuksen, som jeg kjøpte på en marknad oppe i troms for mer enn 20 år siden, fordi den gir meg den rette stemningen . Og så er den veldig fotogen når den blir med på bilder. Statoilkoppen er ikke det... 1 Siter
+Tom42 Skrevet 22. mars 2021 Skrevet 22. mars 2021 Skogens Stønn skrev (På 21.3.2021 den 11.06): Jeg antar vi her snakker om turer av en viss varighet der vekta på sekken begynner å spille en vesentlig rolle . Turkoppen i tre selv om denne veier 188 gram - blir ikke ordentlig tur uten den Leatherman micra til å ta tåneglene med (selv om man egentlig kommer langt med tollekniven) Dopapir til siste finpussen etter at mosen/snøen har gjort grovarbeidet + liten flaske håndsprit til desinfeksjon av hendene til jeg får vasket dem Ekspander Trekopp. Min erfaring med trekopp er at kaffen smaker - tre. Men det er ikke sikkert at du har samme opplevelsen, eller er trekoppen så viktig at du godtar litt bismak? Derfor bruker jeg enten brettekoppen eller en termokopp fra Hydro/Texaco. Den er den netteste av alle terrmokopper Vekt 113 Og selvfølgelig har den fått et strøk med orange. Dopapir. Jeg også bruker mose, den fuktige med lange tråder. I følge en annen her på Forumet er den også antiseptisk. Derfor vasker jeg også hendene med den. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.