Vea Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 ...Og jommen ser det ikke ut som de har det fortsatt. MSR Whisperlite: kr 699 MSR XGK Expedition: kr 699 Dette er mye brenner for pengene. Siter
runegutt123 Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Er de prisene med flaske og pumpe? Siter
A.l Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Det er uten flaske, men ser ut som pumpa henger på brenneren og det står ikke noe om pumpa så da føller den nok med. Hvorfor selges den så billig skal dem slutte med den? Atle Siter
runegutt123 Skrevet 3. desember 2006 Skrevet 3. desember 2006 Hvis dette er med pumpe (og pumpa alene koster nesten 600,-) er dette røverkjøp. Ser ikke ut til at MSR skal slutte med whisperlight ihvertfall. Siter
mortephix Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Skrevet 4. desember 2006 Så hvilken er best av Whisperlite og Expedition da? Siter
dsk Skrevet 4. desember 2006 Skrevet 4. desember 2006 Se på: http://msrcorp.com/stoves/stove_comparison.htm dsk Siter
elge Skrevet 11. desember 2006 Skrevet 11. desember 2006 Jeg kjøpte primus hos MrOutdoor.no . Kr 500(!) for multifuel (flytende og gass) med flaske og vindskjerm. Er laget over samme lest som Primus Himalaya. Den fungerer upåklagelig. Har brukt den bare to helger hittil, men er meget fornøyd. elge Siter
Vea Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 XGK'en har kommet i ny utgave, og den som selges billig er den gamle. Det er sikkert noe tilsvarende for Whisperlighten også. Siter
Bjørja Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Den gamle XGK'en er en stødig sak. Eneste negative er at den bråker en god del, og at det ikke er reguleringsventil nær selve brenneren. Kan derfor være litt vanskelig å regulere til perfekt fres når du steller til mat. Jeg byttet ut min etter noen år pga av støyen. Det var imidlertid aldri noe tull med brenneren. Siter
elge Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Jeg kjøpte min Flexifuel Multibrenner på http://www.ahandel.no/catalog/index.php?cPath=187_207&osCsid=373061b362275c042c34e9f67f5c3b2f til bare 855,- og en vindskjerm til 82,- vet ikke om billigere pr nu... Du får kjøpt multifuel til kr 600 inkl flaske og vindskjerm hos www.mroutdoor.no Siter
steihy Skrevet 11. juni 2010 Skrevet 11. juni 2010 5 liter miljøbensin 4takt koster ca 100,- Ei helg uten oppvarming i teltet: Fyll primusen full, da holder det. Trenger du teltvarme, ta med en liter til. Jobber du på Statoil og får rabatt, Rune? Alvorlig: Jeg betaler vel 180 - 190, husker ikke helt, for 5 liter på Statoil. Finnes det billigere alternativer? Stein Siter
[email protected] Skrevet 11. juni 2010 Skrevet 11. juni 2010 Her får du litersflasker til 69,- http://www.primusshop.no/brensel/gass-og-flytende-brensel/primus-renset-bensin-1_0-l/ Ikke nødvendigvis billig, men enkelt og det teller jo også. Siter
GJM Skrevet 11. juni 2010 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har lige købt Borups rensebenzin hos REMA 1000. 10,95 Dkr for en halv liter, i Danmark. Siter
runegutt123 Skrevet 11. juni 2010 Skrevet 11. juni 2010 Jeg har lige købt Borups rensebenzin hos REMA 1000. 10,95 Dkr for en halv liter, i Danmark. Fornuftig pris. Vurderer flytting Synd med fjellmangelen. ( Har sendt ungene rundt i diverse butikker i Norge og Sverige på jakt etter Dansk Fjellsmør i årevis) (Lurer på når de skal skjønne feilen) Siter
jankj Skrevet 11. juni 2010 Skrevet 11. juni 2010 (Har sendt ungene rundt i diverse butikker i Norge og Sverige på jakt etter Dansk Fjellsmør i årevis) (Lurer på når de skal skjønne feilen) Den har de skjønt for lenge siden, men det er en kjærkommen anledning til å kjøpe litt påfyll av snop for fjellsmør-pengene.... Siter
GJM Skrevet 11. juni 2010 Skrevet 11. juni 2010 Synd med fjellmangelen. ( Har sendt ungene rundt i diverse butikker i Norge og Sverige på jakt etter Dansk Fjellsmør i årevis) (Lurer på når de skal skjønne feilen) Ikke noget problem, vi har Sverige Dansk Fjellsmør Er det ikke Gammel Dansk du mener Siter
runegutt123 Skrevet 11. juni 2010 Skrevet 11. juni 2010 Nei, dansk fjellsmør mener jeg. Neida ungene har ikke skjønt noenting. Svensk butikkbetjening skjønner heller ikkeno` Siter
toresc Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Nei, dansk fjellsmør mener jeg. Neida ungene har ikke skjønt noenting. Svensk butikkbetjening skjønner heller ikkeno` Sverger til sleggefett og blinklysolje . Dessuten overraskende mange som leiter i lavvoen etter røykvenderen til bålet... Siter
Hege P. Skrevet 28. januar 2011 Skrevet 28. januar 2011 Noen som har testet denne varianten? Utsatt for vind, men er fin i telt. Trangia gassbrenner i åpen brennerfot fra Trangia: På bildet bruker jeg ei gryte fra EagleProducts, men brenneren passer også flott i den største gryta til Trangia 25 Stormkjøkken. Ei Trangia stekepanne diameter 18 cm. passer glimrende som lokk. Dermed er i grunnen hele "kjøkkenet" pakket. Unntatt gassboksen, da.. Siter
TomWithoutVom Skrevet 29. januar 2011 Skrevet 29. januar 2011 Sverger til sleggefett og blinklysolje . Dessuten overraskende mange som leiter i lavvoen etter røykvenderen til bålet... Rød og blå overledning er også vanskelig å få tak i. Siter
Sebastian Skrevet 30. januar 2011 Skrevet 30. januar 2011 Noen som har testet denne varianten? Utsatt for vind, men er fin i telt. Trangia gassbrenner i åpen brennerfot fra Trangia: Er dette den åpne brennerfoten som er laget for spritbrenner eller får man egen brennerfot for gass? Finner nemlig bare åpen spritbrenner på Trangia.se... Siter
Hege P. Skrevet 30. januar 2011 Skrevet 30. januar 2011 Det er den til spritbrenner, ja. Ingen tilpasninger, bare å putte gassbrenneren oppi. Jeg har forresten en liten tråd på mitt eget forum der jeg funderer litt rundt dette med kokeutstyr: Primuser og sånt.. Siter
Sebastian Skrevet 30. januar 2011 Skrevet 30. januar 2011 Takk! Det er den til spritbrenner, ja. Ingen tilpasninger, bare å putte gassbrenneren oppi. Jeg har forresten en liten tråd på mitt eget forum der jeg funderer litt rundt dette med kokeutstyr: Primuser og sånt.. Siter
Hege P. Skrevet 31. januar 2011 Skrevet 31. januar 2011 Her er brennerholderen jeg snakker om: http://www.trangia.se/2881.komplement.html Denne saken er også veldig stødig, samtidig som den er lav (tenker på teltbruk). Slangen til brenneren kveiles bare inn under holderen slik at det ikke er nødvendig å demontere noe om man plasserer den i for eksempel ei passende gryte under transport. Ble en favoritt på min sykkeltur Norge på langs. Startet med Stormkjøkken serie 25, men testet ut diverse annet underveis. Denne løsningen likte jeg veldig godt, og det tar heller ikke store plassen å ha spritbrenneren liggende i sekken som reserveløsning. Siter
Hege P. Skrevet 31. januar 2011 Skrevet 31. januar 2011 Ønsker å gjøre oppmerksom på ang. mitt forslag om gassbrenner til den åpne brennerfoten over (bildene) at bruksanvisningen til Trangia gassbrenner sier: "Primus 3210-brenner må kun brukes sammen med Trangia T25 og T27 kokeapparater". Det KAN hende at varmen fra åpen brenner blir for tøff for gassbeholderen fordi slangen er litt kort. Jeg hadde ikke noe problem med dette under turen min, men jeg synes man skal ha det i tankene. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.