Kjell Iver Skrevet 26. februar 2021 Skrevet 26. februar 2021 Jeg bestilte noe småtteri fra en nettbutikk og trengte å legge med et produkt for å få gratis frakt... Så jeg la med en pakke med det jeg trodde var frysetørket mat - a la Real Turmat. Reklamen sier " 24 Hour Meals spesialiserer seg på måltidsløsninger for militær, forsvar, redningsstyrker, friluftsmennesker og bedrifter. Sammen med Fazer og Blå Band har man utviklet turmat som er mykhermetisert og varmes opp og spises direkte fra posen." Så dette er ferdig mat - tungt som fy...Holdbarhet til 2024 - lettere enn hermetikk da! Det ble litt latter her, men kanskje svenskene er inne på noe lurt? Ferdig mat - kan etes kald eller varm.. ingen koking nødvendigvis...veldig lettvindt på turer der vekt ikke betyr så mye.,.. Neppe til en to ukers tur... 1 1 Siter
fjellkaren Skrevet 27. februar 2021 Skrevet 27. februar 2021 @Kjell Iver, hvordan er dette i forhold til Fjorland ferdigmat? Energimessig og vektmessig? Hender jeg tar med Fjorland på småturer. Siter
fjellkaren Skrevet 27. februar 2021 Skrevet 27. februar 2021 Kjapt nettsøk gav svaret i grunn. Ca det samme energiinnholdet pr 100g som Fjordland, men holder seg nok noe bedre og er nok mer tur-vennlig. Siter
graham Skrevet 27. februar 2021 Skrevet 27. februar 2021 Kjell Iver skrev (15 timer siden): Det ble litt latter her, men kanskje svenskene er inne på noe lurt? Ferdig mat - kan etes kald eller varm.. ingen koking nødvendigvis...veldig lettvindt på turer der vekt ikke betyr så mye.,.. Neppe til en to ukers tur... Rukket å prøve den? Hvordan er de på smak kontra frysetørret alternativ? Siter
Kjell Iver Skrevet 27. februar 2021 Forfatter Skrevet 27. februar 2021 graham skrev (2 timer siden): Rukket å prøve den? Hvordan er de på smak kontra frysetørret alternativ? Skal avgi rapport når spist - en stor bakdel er jo at det fryser til steinhard konsistens i kulde, og da vil jeg tro det går med mer energi å tine - enn å varme frysetørret mat. Siter
+Anund Wigen Skrevet 27. februar 2021 Skrevet 27. februar 2021 graham skrev (9 timer siden): Rukket å prøve den? Hvordan er de på smak kontra frysetørret alternativ? Smaker bra og er best i kajakk da de ikke er de letteste 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.