Laulau Skrevet 24. februar 2021 Skrevet 24. februar 2021 Hei, kjøpte gamle ski med Riva 3-binding til en billig penge. Var egentlig bare ute etter ei god binding til å gå og stå på ski i. Tenkte å ta av denne bindinga for å kunne sette dem på andre ski, men bindinga er ikke til å rikke. Skruene sitter bom fast, og jeg antar da at de er lim. Hvordan kan jeg gå fram for å få dem av? Siter
Eksilbergenseren Skrevet 24. februar 2021 Skrevet 24. februar 2021 Hvis du ikke skal ha skiene kan du bore ut skruehodet. Bruk et bor som er omtrrnt samme diameter som skruen (ikke hodet). Da detter hodet av når du kommer gjennom. Skruene blir stående igjen i skien. Alternativt kan du prøve med en skiftenøkkel på skrujernet for å få mer kraft. Siter
Lavvosolberg Skrevet 24. februar 2021 Skrevet 24. februar 2021 Hvis du har et skrujern med hull øverst i håndtaket så kan du stikke et annet skrujern gjennom hullet for å øke momentet/kraften for å å løsnes skruen. Siter
Laulau Skrevet 24. februar 2021 Forfatter Skrevet 24. februar 2021 Eksilbergenseren skrev (31 minutter siden): Alternativt kan du prøve med en skiftenøkkel på skrujernet for å få mer kraft. Du og @Lavvosolberg mener altså at det skal gå med nok kraft? Da prøver jeg igjen, bare hardere. Leste på Åsnes sin side (Åsnes) at de anbefalte PU-lim for å montere bindinger. Kan ikke det være det som holder bindinga så fast? Og i såfall, er det nødvendig med noe for å løse opp? Siter
Eksilbergenseren Skrevet 24. februar 2021 Skrevet 24. februar 2021 Jeg vet ikke om mer kraft hjelper, men jeg tror det er det eneste som muligens kan få ut skruene. Et slag med hammer på skrujernet (rett ned i skruen) kan kanskje også svekke limen litt før du drar til med så stor kraft du klarer. Jeg tviler på om du kommer til med noe som kan løse opp limet, men jeg har tatt feil før. Siter
Laulau Skrevet 24. februar 2021 Forfatter Skrevet 24. februar 2021 @Eksilbergenseren Takk for tipset om mer kraft! De løsnet nå. Kjenner meg særdeles lite handy etter dette. Viste seg at det var annen bits og mer kraft som skulle til... Siter
Eksilbergenseren Skrevet 24. februar 2021 Skrevet 24. februar 2021 Lurte på om jeg skulle nevne riktig bit, men dat var du jo handy nok til å finne ut av selv. 😜 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.