Populært innlegg Ludden Skrevet 19. februar 2021 Populært innlegg Skrevet 19. februar 2021 God aften. Det er sikkert flere enn meg som synes pakkposen som kommer med telt er noe herk å pakke teltet i uten nøye planlagt bretting etc. Har derfor skamløst kopiert posene til Vango, som er veldig kjekke i bruk. Materiale er en handlepose fra Kiwi til en tier, og spenner etc fra restekassa. God plass til mitt Cloud Up 1, som nå er like raskt å pakke ned som å sette opp :) 10 1 Siter
+Marius Engelsen Skrevet 20. februar 2021 Skrevet 20. februar 2021 Genialt 👍 Jeg pleier å rulle sammen Hileberg Unna, det he firkantet bunnduk, og da er en slik pakkpose du har laget mye bedre en tradisjonelle poser Siter
Ludden Skrevet 20. februar 2021 Forfatter Skrevet 20. februar 2021 Gjør helt klart livet enklere når du skal bryte leir, og liker også at det gir mulighet for å lagre teltet mindre komprimert. Vekta ble på saken ble ca 65gr, så litt mer enn posen som fulgte med, men ikke avskrekkende. 1 Siter
+sneakyowl Skrevet 22. februar 2021 Skrevet 22. februar 2021 (endret) Litt som pakkposen til Marmot Limelight 2P-teltet mitt. Ganske uhåndterlig størrelse på det som standard for å legge til rette for stengene, men stort nok er den i hvert fall. Både ytter-, innerduk og footprint kan rulles sammen i mye mer kompakte og separate ruller slik at hele teltet, minus stengene kan ligge vannrett i bunnen av sekken. På den måten blir bare halve lengden på pakkposen brukt. Det overflødige bretter jeg bare over, selv om jeg kunne vurdert mindre pakkposer for ytter- og innerduk eller til og med droppe hele pakksekken om man er rutinert på å rulle sammen teltdukene til ryddige og kompakte former. Hvor ofte har man behov for å bære teltet samlet i en pose? Posen til stengene fester jeg på en av sidene utenpå sekken, eventuelt så står de loddrett inne i sekken. Det hele blir veldig plassbesparende og jeg slipper å ha én svær pølse av et telt stående loddrett i sekken som alt annet må pakkes "rundt". Endret 22. februar 2021 av sneakyowl 1 Siter
Gjest Skrevet 24. februar 2021 Skrevet 24. februar 2021 Smart og billig løsning. Jeg skal selv lage flere poser i samme løsning som din, med lufteåpning så jeg kan presse luften ut. Har en slik til mitt vaude telt. Går så mye raskere enn å stå der å prøve å stappe ned i en trang posetopp. Skal også lage en til min lavvo. Det er rimelig håpløst å jobbe med slik det er nå. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.