+Marius Engelsen Skrevet 9. februar 2021 Skrevet 9. februar 2021 Fiskepadde skrev (24 minutter siden): Monterer det på når du legger deg, så henger det klart til action 🤣 Vel, okey, dette er jo blitt til tidenes teiteste diskusjon på fjellforum. Men mulig du har god erfaring med slike produkter, men ifølge nærkontakter i hjemmesykepleien er det betydelig lettere å skru på en flaskekork enn å få dette helt tett. I tillegg til at det skal demonteres, slangen er full av flytende urin i soveposen og frossen urin i røret utenfor posen, lim i uridomen etc. Dette er også engangsbruk, du må ha med ett sett for hver dag. Slangen kan du kanskje bruke på nytt om du tiner innholdet, blåser den ren, og tørker den slik at du ikke får en isplugg i røret på natt nummer 2. Hvordan vil det føles når man kjenner at trykket ikke slipper ut rett vei pga. en isplugg i røret? Og hva om man vil pisse to ganger? For å ikke snakke om ganske vått utstyr som tas ut av uridomen når det er brukt opp og man er ferdig. Prøv selv, jeg skal ikke 😅 Jeg melder meg ut av videre diskusjon, føler meg teit som i det hele tatt deltok 🤣 2 Siter
Omnilite Skrevet 9. februar 2021 Skrevet 9. februar 2021 Dette bildet viser kanskje både problemet og løsningen... Google outdoor camper urinal for å finne en hel verden av muligheter.. 1 2 Siter
+zimwalker Skrevet 9. februar 2021 Skrevet 9. februar 2021 Omnilite skrev (7 timer siden): Dette bildet viser kanskje både problemet og løsningen... he he, ja litt varm drikke hjelper jo i kulda. Siter
+Krankman Skrevet 10. februar 2021 Skrevet 10. februar 2021 (endret) Når til og med Lars Monsen bruker tisseflaske natterstid selv når det ikke er vinter er det meningsløst å diskutere hvorvidt dette er hensiktsmessig eller ei. 😉 Se Monsen, Monsen og Mattis som går på NRK i disse dager. Endret 10. februar 2021 av SnorreL 3 Siter
ubernoob Skrevet 11. februar 2021 Forfatter Skrevet 11. februar 2021 @Friluftsamatørene, lagde du denne pga tråden her? Isåfall gøy at jeg kan inspirere til nye klipp. Og takk for tips om HydraPak. Prøvde å finne den @Marius Engelsen nevnte, men han skrev HydraFlask. Regner med at det var en trykkfeil. Siter
+zimwalker Skrevet 11. februar 2021 Skrevet 11. februar 2021 (endret) ubernoob skrev (24 minutter siden): @Friluftsamatørene, lagde du denne pga tråden her? Isåfall gøy at jeg kan inspirere til nye klipp. Og takk for tips om HydraPak. Prøvde å finne den @Marius Engelsen nevnte, men han skrev HydraFlask. Regner med at det var en trykkfeil. He he, la merke til det samme, at videoen var lastet opp samme dag som da @SnorreL tipset om den her (dvs i går). Bra video uansett inpirasjonskilde(r), og takk til @Friluftsamatørene for tipset om HydraPak flaska! Til andre som vil ha en slik, vpg. no har noen få igjen i outleten sin til kr 161 (kun i lyseblå farge etter hva jeg kunne se). Jeg bestilte selv i går fra Fjellsport med forumrabatten, da jeg ønsket en idiotsikker farge på flaska. Endret 11. februar 2021 av zimwalker 1 Siter
+zimwalker Skrevet 11. februar 2021 Skrevet 11. februar 2021 Omnilite skrev (1 minutt siden): Jeg har kjøpt en Nalgene i brun.. Nei alvorlig talt, der går grensen for latskap, for nr 2 må man ut av teltet! 5 Siter
Omnilite Skrevet 11. februar 2021 Skrevet 11. februar 2021 zimwalker skrev (4 minutter siden): Nei alvorlig talt, der går grensen for latskap, for nr 2 må man ut av teltet! Var selvfølgelig for at de ikke hadde gul🙂 Siter
+Espen Ørud Skrevet 11. februar 2021 Skrevet 11. februar 2021 Flere som plages med at urinen fryser. En klassiker fra Bertil: Siter
+Marius Engelsen Skrevet 11. februar 2021 Skrevet 11. februar 2021 ubernoob skrev (6 timer siden): @Friluftsamatørene, lagde du denne pga tråden her? Isåfall gøy at jeg kan inspirere til nye klipp. Og takk for tips om HydraPak. Prøvde å finne den @Marius Engelsen nevnte, men han skrev HydraFlask. Regner med at det var en trykkfeil. Ja. Den heter vel HydraPak eller noe sånt. Men jobben den skal gjøre krever ikke ett spesifikt merke 1 Siter
ubernoob Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Skrevet 15. februar 2021 Jula har en flaske på tilbud nå til 50 kr og den er kjegleformet. Litt liten, bare 700 ml og litt tyngre enn HydraPak, men spiller ikke så stor rolle med pulk. https://www.jula.no/catalog/fritid/friluftsliv-og-camping/friluftsutstyr/vannflasker/pack-up-bottle-009576/ Siter
ubernoob Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Skrevet 15. februar 2021 For de som ikke vil ha flaske i soveposen: Siter
+Espen Ørud Skrevet 15. februar 2021 Skrevet 15. februar 2021 ubernoob skrev (2 minutter siden): For de som ikke vil ha flaske i soveposen: Litt smal i tuten bare 1 Siter
Larix Skrevet 15. februar 2021 Pålogget Skrevet 15. februar 2021 Hvis en pisser den halvfull, så få en vel nytte av kjegleformen, men den snevrer jo inn igjen til gjengepartiet, så det er vel begrenset hvor nyttig denne kjegleformen er i praksis. Dog er ikke dette den enste flaska som potensielt byr på det problemet. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 15. februar 2021 Skrevet 15. februar 2021 Larix skrev (26 minutter siden): Hvis en pisser den halvfull, så få en vel nytte av kjegleformen, men den snevrer jo inn igjen til gjengepartiet, så det er vel begrenset hvor nyttig denne kjegleformen er i praksis. Dog er ikke dette den enste flaska som potensielt byr på det problemet. Du kan skru av korken, eller skru av hele lokket/toppen slik at du får en helt åpen kant. Siter
ubernoob Skrevet 15. februar 2021 Forfatter Skrevet 15. februar 2021 (endret) Marius Engelsen skrev (13 minutter siden): Du kan skru av korken, eller skru av hele lokket/toppen slik at du får en helt åpen kant. Men spørs hvor mye den rommer opp til kanten hvor den fortsatt kan skrus av og være kjegleformet. Mister sikker 100 ml, og da er det bare 600 ml igjen... Endret 15. februar 2021 av ubernoob Siter
Larix Skrevet 15. februar 2021 Pålogget Skrevet 15. februar 2021 Marius Engelsen skrev (5 timer siden): Du kan skru av korken, eller skru av hele lokket/toppen slik at du får en helt åpen kant. Ah👍 Det la jeg ikke merke til. Siter
Lompa Skrevet 17. februar 2021 Skrevet 17. februar 2021 Jeg har en tilsvarende denne. Tuten videst oppe, slik at det bare er å helle ut det bunnfrosne innholdet på morgenen. Siter
Omnilite Skrevet 17. februar 2021 Skrevet 17. februar 2021 (endret) Den på Jula har kork, OG den delen med korken kan også skrus av. Så da blir den kon hele veien, det er heller ikke noe kant i overgangen mellom den brettbare delen og plasten. Er merket med temperatur mellom -20 og 105°. For de som trenger det er det målestreker.. Diameteren er 8cm øverst, hullet med kork 5.5cm. Endret 17. februar 2021 av Omnilite 1 Siter
Oksen Skrevet 19. februar 2021 Skrevet 19. februar 2021 Er vel bare å tine flaska over primusen eller i vannbad om morgenen? ☺️ Eller pakke den i en ullsokk. Siter
svingen Skrevet 20. februar 2021 Skrevet 20. februar 2021 (endret) Jeg graver en liten grop inne i telte . Tømmer da tiss nede i den her hvis de er behov (åpner bare innertelte og strekker hånda ut og tømmer de i gropa) og hvis behov for nr 2 gjør jeg de her i samme plass. Så tar jeg bare snø over etterhvert som behovet melder seg for nr 2 veldig behagelig vs gjøre de ute. Endret 20. februar 2021 av svingen 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.