+Espen Ørud Skrevet 2. februar 2021 Skrevet 2. februar 2021 (endret) God aften. Har fått flere forespørsler i det siste fra andre som ikke tåler dun hva jeg bruker av "dunjakke" som camp-jakke/pausejakke, men jeg har en jakke som har gått ut av markedet for lengst som jeg er veldig fornøyd med til tross for at kompisene omtaler den som "plata-jakka til Espen". Jeg har dermed ikke vært i markedet for slik jakke på flere år og har derfor ikke oversikt. Noen som har oversikt over hva som er tilgjengelig av de tykkeste og varmeste i dag? Har vært på Waybackmaskin på sidene til Helsport for å finne tilbake til min jakke: Regner med denne (se link under) er i øvre enden av skalaen, men regner med det finnes noe i mellom der også. https://www.fjellsport.no/non-stop-polar-anojakka-tundra-white.html?kk=a4c62ee-17391b8cb39-14cdc4&gclid=CjwKCAiAjeSABhAPEiwAqfxURXBgdFQNnWmryy45vM71W-JDQ7Cge5eqC2DkzQYJMwe2FW0R_NdCJBoCvKEQAvD_BwE&channable=01649e6964003132362d3031303216&utm_campaign=&utm_content=&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_term= Endret 3. februar 2021 av Espen Ørud Siter
+Espen Ørud Skrevet 3. februar 2021 Forfatter Skrevet 3. februar 2021 Er det dun på hele gjengen? Ingen med innspill på tykke jakker med primaloft eller annen syntetisk isolasjon? Siter
KS10 Skrevet 3. februar 2021 Skrevet 3. februar 2021 (endret) Er Rab Photon Pro for tynn? Ellers skal Mountain equipment citadel være rimelig heftig, men om du får tak i den i Norge er et annet spørsmål Endret 3. februar 2021 av KS10 Siter
Hc.b Skrevet 3. februar 2021 Skrevet 3. februar 2021 https://www.haglofs.com/no/no-no/nordic-mimic-hood-men/p/604694-2C5.html? Du kan jo teste ut denne, meget nysgjerrig på denne selv. Aerogel er helt vanvittig mtp vekt og isolasjonsevne. Men aner ikke hvor godt dette fungerer i praksis. Siter
KariN. Skrevet 3. februar 2021 Skrevet 3. februar 2021 Hei, kunne denne vært noe? https://www.fjellrevenshop.no/produkt/fjellreven-bergtagen-insulation-jacket-herre/ Har ikke prøvd den selv, men hørt mye positivt om den 1 Siter
Terka Skrevet 3. februar 2021 Skrevet 3. februar 2021 Arcteryx Dually Belay Parka Revisited Patagonia Das Parka Black Diamond Belay Parka Siter
+Espen Ørud Skrevet 3. februar 2021 Forfatter Skrevet 3. februar 2021 Terka skrev (På 3.2.2021 den 19.36): Arcteryx Dually Belay Parka Revisited Patagonia Das Parka Black Diamond Belay Parka Ekspander De blir ikke like heldige som meg med skikkelig gromjakke til 795,- skjønner jeg 1 Siter
borgern Skrevet 3. februar 2021 Skrevet 3. februar 2021 Titt på Tierra sine sider, svensk produsent. De har blant annet en tjukk parka og en litt tynnere jakke som er foret med ull. 1 Siter
Oksen Skrevet 4. februar 2021 Skrevet 4. februar 2021 Mountain Equipment har en nokså kraftig belay-jakke som heter Citadel. Type 200g/m2 primaloft gold. Den koster heller ikke all verden sammenlignet med dunjakker, men den kan være vanskelig å finne i norske butikker. Siter
Gjest Skrevet 6. februar 2021 Skrevet 6. februar 2021 Tok denne ut av skapet, så jeg kunne tatt noen bilder av den. Den er godtjent fra meg, jeg anbefale denne i hvertfall, om du får tak i den. Hatt den i tja 3-4 år. DMT, primaloft, ytterloftet ser kanskje stivere ut enn den er. Jeg fikk tak i denne fra Daniel Franck, Ride. Dette har vært en utrolig god og allsidig jakke med masse løsninger som store ventilasjoner under armene, doble borrelåslommer, recco, caps på hette og ermer, stramminger over alt, m.m. Det skal visstnok være begrenset antall jakker produsert, men jeg er ihvertfall eier av ei av de. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.