Populært innlegg DenGladeVandrer Skrevet 31. januar 2021 Populært innlegg Skrevet 31. januar 2021 (endret) Drømmedag til fots og med truger. Årets femte trugeekspedisjon er unnagjort, og det ble noe jeg sent vil glemme. Hadde vel egentlig ikke noen konkret plan, siden jeg har erfart at truging er føreavhengig, så jeg er alltid forberedt på at det ikke funker. (som turen den på første nyttårsdag, da var det for løst, og da ble det en finfin fottur med truger på sekken i stedet)… Så jeg ville bare ta det som det kom, og improvisere underveis, 100% nytelse var i fokus, og det hadde blitt uansett. Starta fra busstopp ved Kjelsås, og gikk bort til Maridalsvannet. Idyllisk å gå der alene, mens månen forsvant i vest, og sola titta opp over Lillomarka. Gikk i land nedenfor kirkeruinene, og tok veien bort til kirken, og til skolen. Tok så fatt på stien opp mot Fagervann, og tok på meg trugene en km oppe i lia. Det var SUPERBRA forhold. Gikk et godt stykke vekk fra stien, og brukte min elskede Garmin til å sikte meg inn mot Fagervann… hvor jeg satt i solsteiken å nøt matpakka. (Lite som slår en matpakke i nattutr’n). Truget videre opp til Stutehaugen og fikk fin utsikt mot Øyungen, Liggern, Øyungskollen og mange topper jeg sikkert har vært men ikke kan navngi når jeg står og ser på. Visste at det ville være bra der oppe, etter en annen truge-variant i området der i 2015 (mitt første sesong) Sikta meg etter hvert inn mot skiløypa som går fra Øyungen og ned mo skolen, og kom inn på den, like ved utsiktspunktet ved Turtermarka. Der ble trugene tatt av, og jeg gikk ned igjen mot vannet via kirkeruinene denne gangen. Utpå vannet var nå «halve Oslo». Utrolig koselig å se folk av alle slag i alle aldre, på skøyter, ski og spark med og uten drahjelp av bikker. Et par på sykkel. Noen triller barnevogn. Folk grilla og koste seg mens sola så smått begynte å si farvel. Gikk litt mer østover på vannet denne gangen, over Ødegårds og Nestangen og i land ved Midtodden. Veien mot Langsetløkka, over Grefsen og hjem til Tonsenhagen. Ble ikke så kjempe langt, 26 km, hvor av 7 på truger, men det var jo en magisk dag. Jeg går tur i all slags vær året rundt, og nyter tåkete høstdager også, men det er noe spesielt å truge i ensomhet under skyfrihimmel i strålende sol. Endret 31. januar 2021 av DenGladeVandrer 11 Siter
+Blindgjenger Skrevet 31. januar 2021 Skrevet 31. januar 2021 Takk for inspirerende rapport og bilder 👍 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.