Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å bli litt desperat. Jeg får altså ikke tak teltbue til mitt lofoten x-trem 3. Over alt er de utsolgt virker det som. Helsport er også utsolgt og har vært det lenge nå. 

Buen er på 330 cm lang og 10,25 mm i diameter. Stangleddene er på 45 cm. 

Er det noen som har forslag til alternative løsninger med bue som egentlig hører til andre x-tremtelt? 

Kunne snakket med Helsports serviceavdeling vedr dette, men der er jo folk sagt opp pga nye eiere. 

Annonse
Skrevet (endret)
  Mayen skrev (På 25.1.2021 den 15.48):

Nå begynner jeg å bli litt desperat. Jeg får altså ikke tak teltbue til mitt lofoten x-trem 3. Over alt er de utsolgt virker det som. Helsport er også utsolgt og har vært det lenge nå. 

Er det noen som har forslag til alternative løsninger med bue som egentlig hører til andre x-tremtelt? 

Kunne snakket med Helsports serviceavdeling vedr dette, men der er jo folk sagt opp pga nye eiere. 

Ekspander  

Hilleberg selger en stang på 328cm med 10mm diameter. Beregnet for Hilleberg Keron 3/ Namatj 3 😊
Altså kjøre en omvendt @Terka

Endret av tubbs
  • Liker 1
  • Hehe 1
Skrevet

Må det være til x-tremtelt, evt kjøpe noe annet frem til man får tak i originaldel?

XXL har noen få igjen på lager av 330cm lang, 45cm ledd, men bare 9,6mm tykkelse, i Steinkjer og Strømmen:
https://www.xxl.no/helsport-teltbue-dac-fl-330cm-45cm-ledd-dia-9-6mm-reservestang-telt/p/1102588_1_style

Helsport har jo få på lager av denne:
https://www.helsport.com/no/telt/telt-tilbehor/pole-330cm-44cm-segment-dia-11mm/

Er disse dårligere, kanskje kjøpe to, og kjøre doble stenger.

Skrevet (endret)

Spørs om man får tak i reservedeler til helsport etterhvert. Leiter etter samme stang men tror jeg bare venter og bruke nallo 4gt stanga i mens de er 328 så tror de skal gå fint :) (har de telte og der får man tak i reservedeler og)

Endret av svingen
Skrevet

Dersom du er helt desperat kan du jo helt sikkert kjøpe en lengre eller to kortere og bygge de om til å passe. Er bare å knytte opp strikken og sette på eller ta vekk ett eller flere ledd. 

• Liker 1
Skrevet
  Anders_G skrev (På 25.1.2021 den 16.50):

Dersom du er helt desperat kan du jo helt sikkert kjøpe en lengre eller to kortere og bygge de om til å passe. Er bare å knytte opp strikken og sette på eller ta vekk ett eller flere ledd. 

Ekspander  

Kan også kappe siste stangen og sette på proppen igjen om det skulle være nødvendig :) 

• Liker 1
Skrevet (endret)
  Mayen skrev (På 25.1.2021 den 15.48):

Ekspander  

Kjøp en på 364 cm og kapp av 34 cm. (Koster 75 kr mer en 330 cm lengden, men kan jo være verdt det): 

https://www.helsport.com/no/telt/telt-tilbehor/pole-dac-fl-364cm-45cm-segment-dia-1025mm/?code=7029981036429

Jeg har gjort det, slik @tubbs stadig hinter om 😂

Endret av Terka
  • Hehe 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.