panda Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Hvordan er skiføret i fjelltraktene på østlandet nå. Lurer f.eks på om det er snø på Norefjell. Siter
Kjell Iver Skrevet 18. november 2006 Skrevet 18. november 2006 Jeg vet ikke om du er kjent med den ny kart-tjenesten Senorge som er et sammarbeid mellom NVE, Meteorologiske og Statens Kartverk. Er imponert, og så langt i vinter har det stemt godt her oppe. http://www.senorge.no/startPage.aspx Siter
panda Skrevet 18. november 2006 Forfatter Skrevet 18. november 2006 Hei Joda, hyggelig det, og sikkert en veldig bra greie. Men jeg får ikke frem opplysninger om noe som helst egentlig. trolig har datamaskinen min feil type browser eller noe sånt noe. Noen som har vært på tur i fjellet de siste dagene ? Siter
stikamp Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Var oppå Valdresflya å kita i helga, bra med snø, fint føre. Siter
coni Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 dårlig med snø på norefjell. verken i bakken eller i området rundt. ingen snødekke på høgevarde. bare litt snø her og der. Siter
Lars Skrevet 20. november 2006 Skrevet 20. november 2006 Alt kommer ferdig måka her i sør - Kristiansand.... Siter
panda Skrevet 21. november 2006 Forfatter Skrevet 21. november 2006 I hvertfall ferdig smeltet... Siter
aleks Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Dette bildet er tatt rett nedafor Hallingskarvet, 21. november 06. Utrolig lite snø ser man. Så har du dette bildet av Geilo skiannlegg 19. nov 06. Ifølge skiinfo.no, så er det 0 cm snø i Norefjell, mens det i Ål er 40 cm på toppen. Geilo har 30 cm. Følg med her hvis du vil ha bilder fra området rundt Geilo. Mange flotte bilder, og man får også et visst inntrykk av hvor mye snø det er på fjellet i dette området. Kom over den siden for en god stund siden, og er innom gjevnlig. Siter
Stuttjukken Skrevet 22. november 2006 Skrevet 22. november 2006 Det er etterkvart skiføre øvst i Myrkdalen og innover Vikjafjellet (Voss - Vik) for tida. Helsing Stuttjukken. Siter
Terje WJ Skrevet 26. november 2006 Skrevet 26. november 2006 http://snokart.nve.no/snowmap/infwk/infwk.html Denne siden finner jeg ganske informativ, den beskriver med ord snøforholdene i Norge til enhver tid. Den tar for seg siste ukes nedbør, kommer med normalsammenligninger, beskriver smeltegrensen i m.o.h., i hvilken høyde snøen er tørr, osv. Siden tilhører NVE. Siter
Erling Skrevet 29. november 2006 Skrevet 29. november 2006 Jeg er nå på ei hytte 1040 moh i Holdeskaret som er rett ved skianlegget i Hemsedal. Jeg har gått på ski i oppkjørte løyper her. Mandag var det helt supre forhold med blå ekstra og -2. Tirsdag var det væromslag og universalklisteret måtte frem på våt snø. I dag er det knallhardt klisterføre i løypa og ikke noe særlig bra. Jeg burde heller tatt frem fjellskiene og gått ute i terrenget. Det er ganske lite snø, antagelig 30 cm, som kombinert med skareføre gjør at man kunne kommet seg ganske langt ute i terrenget. Været er vekslende og skiforholdene er for spesielt interesserte, sånn som meg Det er bare to måneder til jeg skal gå Marcialonga igjen og nå må jeg få skitrening. Jeg har lagt ved et bilde av hytta tatt i formiddag. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.