Thor-Øyvind Ødegaard Skrevet 12. januar 2021 Skrevet 12. januar 2021 Fikk min MSR XGK-EX i posten i dag fyrte den opp med bensin. Fikk problemer med at den ikke brant helt riktig det var en liten flamme ved dysa. Gjorde rein dysa flere ganger samt forvamet masse. Noen som har forslag? IMG_8315.MOV Siter
Eiwind Skrevet 12. januar 2021 Skrevet 12. januar 2021 (endret) Eg kjøpte ein slik brukt på finn.no i fjor, og den har akkurat same feilen. Bruker Biltema alkylatbensin, og får biflamme med begge dysene. Følgjer spent med på om nokon har ei forklaring eller måtar å bli kvitt problemet! Endret 12. januar 2021 av Eiwind Siter
Barskekarsten Skrevet 13. januar 2021 Skrevet 13. januar 2021 Stram til dysa, funker ikke det så reklamer. Jeg hadde en der dysa måtte strammes hver gang den skulle brukes, ellers fikk jeg biflamme. Reklamerte og måtte argumentere litt men fikk ny. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 13. januar 2021 Skrevet 13. januar 2021 Sku av dysen, blås rent, og skru den godt til igjen. Den bør strammes godt, men ikke ødelegg noe. Det er små saker. Siter
Ehaaks Skrevet 13. januar 2021 Skrevet 13. januar 2021 Barskekarsten skrev (4 timer siden): Stram til dysa, funker ikke det så reklamer. Jeg hadde en der dysa måtte strammes hver gang den skulle brukes, ellers fikk jeg biflamme. Reklamerte og måtte argumentere litt men fikk ny. Fikk du ny dyse, eller helt ny brenner? Vet du hva årsaken er til at biflamme dukker opp? Siter
Thor-Øyvind Ødegaard Skrevet 13. januar 2021 Forfatter Skrevet 13. januar 2021 Ehaaks skrev (28 minutter siden): Fikk du ny dyse, eller helt ny brenner? Vet du hva årsaken er til at biflamme dukker opp? Helt ny ubrukt brenner Siter
fraVaranger Skrevet 13. januar 2021 Skrevet 13. januar 2021 Dysa må etterstrammes når brennern er varm, bør bruke ett stort flatjæn, ikke det lekeværtøyet som følger med. Siter
Thor-Øyvind Ødegaard Skrevet 13. januar 2021 Forfatter Skrevet 13. januar 2021 fraVaranger skrev (4 timer siden): Dysa må etterstrammes når brennern er varm, bør bruke ett stort flatjæn, ikke det lekeværtøyet som følger med. Det gjorde susen. Takk skal du/dere ha. Burde egentlig sett den sjøl i etterklokskapens lys 🤣 Siter
fraVaranger Skrevet 14. januar 2021 Skrevet 14. januar 2021 Thor-Øyvind Ødegaard skrev (23 timer siden): Er det merkbar varmespredning med den kovea greia? Siter
Thor-Øyvind Ødegaard Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Skrevet 15. januar 2021 fraVaranger skrev (På 14.1.2021 den 20.29): Er det merkbar varmespredning med den kovea greia? Ja, den fordeler varmen veldig godt horisontalt. Merker stor forskjell. Får inntrykk av at du får mer varme ut av brenneren, men dette kan være placebo. Siter
Barskekarsten Skrevet 16. januar 2021 Skrevet 16. januar 2021 Ehaaks skrev (På 13.1.2021 den 12.04): Fikk du ny dyse, eller helt ny brenner? Vet du hva årsaken er til at biflamme dukker opp? Jeg fikk først ny dyse, virka ikke. Så ny brenner. Det skyldes nok dårlig/feil maskinering av konen dysa tetter mot i bunnen v brenneren. Jeg gadd aldri sverte den for å sjekke eksakt når jeg fikk ny uansett. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.