Imreline Skrevet 6. januar 2021 Skrevet 6. januar 2021 Hei Jeg skal på tur neste helg med fire studievenner og vi skal på ski og sove i telt. Poenget med turen er at noen i gruppen skal få prøve vintertelting. Vi kan derfor ikke gå så langt og det må være en ekstremt enkel tur. Vi vil bruke tiden og energien på å lage en koselig leirplass og tenne bål. Har noen her et godt tips for utgangspunkt og sted for telting? Sognsvann og Frognerseteren blir mye styr pga masse folk og biler. Siter
ubernoob Skrevet 6. januar 2021 Skrevet 6. januar 2021 Har dere pulk eller bil? Kan dere for eksempel gå fra nord i nordmarka? Siter
Lompa Skrevet 7. januar 2021 Skrevet 7. januar 2021 Imreline skrev (På 6.1.2021 den 19.34): Hei Jeg skal på tur neste helg med fire studievenner og vi skal på ski og sove i telt. Poenget med turen er at noen i gruppen skal få prøve vintertelting. Vi kan derfor ikke gå så langt og det må være en ekstremt enkel tur. Vi vil bruke tiden og energien på å lage en koselig leirplass og tenne bål. Har noen her et godt tips for utgangspunkt og sted for telting? Sognsvann og Frognerseteren blir mye styr pga masse folk og biler. Ekspander Gjøviktoget til Movann for eksempel (lokaltakst Oslo). Man trenger ikke gå langt for å finne greie teltplasser. 20 min langs veien opp til Ørfiske, eller gå langs løypa mot Tømte. Rundt Movann blir naturopplevelsen litt ødelagt av toget som tuter innimellom.. Siter
Imreline Skrevet 8. januar 2021 Forfatter Skrevet 8. januar 2021 ubernoob skrev (På 6.1.2021 den 20.53): Har dere pulk eller bil? Kan dere for eksempel gå fra nord i nordmarka? Ekspander Ja vi både pulk og bil. Så kan kjøre til Mylla eller noe sånt. Siter
ubernoob Skrevet 10. januar 2021 Skrevet 10. januar 2021 Ja, tenkte på Mylla. Jo lengre vekk fra byen, jo bedre blir det. Håper det gikk fint på turen! Siter
borgern Skrevet 11. januar 2021 Skrevet 11. januar 2021 Kjør til Tverrsjøen. Da er det ikke så kupert terreng med pulk. F.eks ta scooterløypa sydover over Skarvvann og Pershusvann. Så finn en leir et sted der. Du må sjekke på Skiforeningen hvilke løyper som er kjørt og hva de evt skriver om isstatus i området. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.