Flemmingss Skrevet 3. januar 2021 Skrevet 3. januar 2021 Hei. Fikk meg en Rago Pro Down X-Trem vinterdunpose til jul og hadde natt til i dag 03.01 min første natt i den. På morgenen merket jeg at flere dun hadde kommet ut av posen. Er dette normalt på en slik pose, eller noe som må repareres? Jeg vil ikke ende opp med en pose tom av dun, spesielt ikke når den er såpass kostbar som denne er. Jeg har lagt ved noen bilder av dunene Har også mailet Helsport for å høre hva dem mener. Siter
Brennern Skrevet 3. januar 2021 Skrevet 3. januar 2021 Samme skjer med min og startet og etter kort tids bruk. Sømmene virker og svært "tynne" etter mitt syn. Siter
+Marius Engelsen Skrevet 3. januar 2021 Skrevet 3. januar 2021 3-4 små fjon er ikke noe å bry seg med. Min erfaring er at dunlekkasje er størst med en gang posen er ny, kanskje hullene i sømmene jobber seg litt igjen etter litt bruk. Men klart, er det mye over lang tid er det en feil på produktet. Alle mine dunprodukt har mistet noen små fjon i begynnelsen, så går det over til nesten ingenting etterhvert. 3 Siter
Bjørn J Skrevet 3. januar 2021 Skrevet 3. januar 2021 Litt lekkasje av fjær fra en dunpose er normalt. Hekta på tur har en informativ artikkel om soveposer her: https://www.hektapatur.no/om-soveposer Sitat derfra: "En dunpose vil alltid kunne lekke litt dun (det er ikke dun, men fjær som lekker). Ikke dra ut disse, men prøv å komme til på baksiden og dra dem inn igjen i posen. Maser hullet der duna kom ut med fingrene dine så blir posen tette igjen. Det er svært sjeldent mer enn små promiller av duna i posen som lekker, så dette har lite eller ingen betydning for varmen til posen." 1 Siter
+Krankman Skrevet 3. januar 2021 Skrevet 3. januar 2021 Bra artikkel du henviser til der Bjørn J. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.