Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 6. juni 2021 Populært innlegg Skrevet 6. juni 2021 Hadde hele dagen på meg i går til å dra på tur, men 3 timer før solnedgang, DA fant jeg ut at jeg skulle ut på kajakktur og utforske nytt vann for muligheter for kanotur, fiske og overnatting. Litt typisk meg, men steikende sol, høy varme og blå himmel som det var i går, er faktisk ikke mitt favoritt-turvær. Så da fristet det mye mer når kvelden kom, litt skyer dukket opp og temperaturen ble litt lavere. Så da var det bare å hive seg i bilen, hente kajakken og komme seg til det planlagte vannet! Det er jo lite som slår fin kveldssteming på et rolig vann Klar for avgang, ikke en bølge å se på vannet, annet enn fra fisk som vaket! Kom fram til stedet jeg ville sjekke ut, perfekt camp, med bålplass og "sandstrand". Men er nok populær på sommerstid, men jeg har nå planer om mer turer hit på tidlig vår og høst, så man kan ha med seg en vedsekk eller to til bål! Fikk besøk av beveren mens jeg var der. Den var ikke så veldig redd, kanskje fordi det er en del trafikk på dette vannet om sommeren, så da er den kanskje vant til folk... Utforsking av trange kanaler.. Ulempen her var at fiskestangen stakk litt ut foran, så når jeg skulle snu gikk tuppen i fjellet og knakk! Heldigvis var det ikke noen av de nye Shimano-stengene, men den gamle DAM-stanga til 399,-.. Og hadde det vært Shimano-teleskopstanga, som jeg kjøpte kort (180cm) for en av flere grunner, så hadde den jo ikke stukket ut foran kajakken Best å komme seg tilbake før det blir mørkt. 16
meisal Skrevet 12. juni 2021 Skrevet 12. juni 2021 I dag ble det padle- og fisketur på Kvikneskogen. Begynte selvsagt å regne da jeg skulle ut på vannet, men det måtte jeg tåle. Ble litt sol etter hvert. Fisket meg opp en kanal ca. 2 km. For første gang, fikk jeg endelig en *stor* ferskvannsfisk. Da jeg fikk den opp i packraften, var jeg nesten litt skjelven. Fikk masse småfisk som jeg slapp ut igjen. På vei tilbake, fikk jeg flere fisk med grei størrelse. Veldig morsomt med så mye aktivitet i vannet. Frister til gjentakelse. 8
+Kristian V. Skrevet 19. juni 2021 Skrevet 19. juni 2021 (endret) En padle- og fisketur med kanoen i går. Ingen vind og stille på flere steder på vannet, så man kunne se alle vak. Mye insekter på vannflaten, så fisken har mye å spise på om dagene. Mye abbor i dette vannet, men ikke det jeg er på jakt etter, fikk noen av de... Her skal det være mulig å få stor ørret, på rundt kiloen, og kanskje litt mer, men hadde ikke helt den flaksen, men ble en meget fin på litt over 200gr Hadde med meg middag som skulle lages på en holme der det er en liten bålplass og muligheter for å ha leir. Men ble så opptatt av fiske at det ble ikke tid til middag. Sjekket bare ut holmen, fisket litt ut fra den, og padlet til bilen igjen, under sterkt angrep av mygg og knott... Tror jaggu jeg skal stikke en tur dit nå igjen, og ta meg tid til den middagen Endret 19. juni 2021 av Kristian J. Vabø 9
Aurejeger Skrevet 19. juni 2021 Skrevet 19. juni 2021 Kristian J. Vabø skrev (På 19.6.2021 den 15.00): En padle- og fisketur med kanoen i går. Ingen vind og stille på flere steder på vannet, så man kunne se alle vak. Mye insekter på vannflaten, så fisken har mye å spise på om dagene. Mye abbor i dette vannet, men ikke det jeg er på jakt etter, fikk noen av de... Her skal det være mulig å få stor ørret, på rundt kiloen, og kanskje litt mer, men hadde ikke helt den flaksen, men ble en meget fin på litt over 200gr Hadde med meg middag som skulle lages på en holme der det er en liten bålplass og muligheter for å ha leir. Men ble så opptatt av fiske at det ble ikke tid til middag. Sjekket bare ut holmen, fisket litt ut fra den, og padlet til bilen igjen, under sterkt angrep av mygg og knott... Tror jaggu jeg skal stikke en tur dit nå igjen, og ta meg tid til den middagen Ekspander Ser helt nydelig ut! Fornøyd med den nye stanga og snella?
+Kristian V. Skrevet 19. juni 2021 Skrevet 19. juni 2021 (endret) Aurejeger skrev (På 19.6.2021 den 19.05): Ser helt nydelig ut! Fornøyd med den nye stanga og snella? Ekspander Forløpig fornøyd, har jo fått fisk på den, så det hjelper jo Er glad jeg ikke valgte noe lenger stang, kunne fort blitt noe knotete i kanoen/kajakken. 180cm passer fint, spesielt ved bytte av sluk. Bare å legge stanga og snella bakover i kanoen så får jeg tuppen av stanga rett foran meg og kan enkelt bytte. Samme når man får fisk. Gjør det lett å jobbe med. Endret 20. juni 2021 av Kristian J. Vabø 1
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 19. juni 2021 Populært innlegg Skrevet 19. juni 2021 (endret) Kristian J. Vabø skrev (På 19.6.2021 den 15.00): Tror jaggu jeg skal stikke en tur dit nå igjen, og ta meg tid til den middagen Ekspander Og slik ble det! Ble litt fisking i dag og, men fikk kun abbor... Endret 19. juni 2021 av Kristian J. Vabø 12
+torese Skrevet 24. juni 2021 Skrevet 24. juni 2021 Fisketur etter pukkellaks i fantastisk natur. Null fisk men en flott tur. Tore 4
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 24. juni 2021 Populært innlegg Skrevet 24. juni 2021 2-3 dagers tur innom de sørlige delene av Børgefjell sammen med min gutt på 12. Opp fra Thomasvann ved Majavatn... fikk et par tips om rute opp, uten helt å treffe blink, men det er kjørt opp en ATV spor opp der mot Sløkskardet Vannene oppover var islagte - heldigvis var det snøbroer slik at vi slapp krevende vading. Så tidlig på året er uansett ferdsel i Børgefjell krevende.. Men minneverdig på mange måter. Gutten vil tilbake og selv om turen er ganske lang så var det ikke avskrekkende. Også betryggende at han kan ta mer last neste gang. 11
Gjest Skrevet 25. juni 2021 Skrevet 25. juni 2021 Har gått noen rekognoseringsturer i Vassbruna denne uka, i varierende vær. Foreløpig ikke opp mot toppen. Det blir for mye vading i snø, foreløpig.
Populært innlegg Killswitchz Skrevet 25. juni 2021 Populært innlegg Skrevet 25. juni 2021 En 4 dagerstur i Frafjordheiene med telt. Første ordentlige fjelltur for min del. var beintøft med sekk og de høydemeterne. Fisket var elendig, men turen var helt magisk. Satt med en god venn, iskald øl og cognac på nesten 1100m med vindstille vær og blå himmel. Våknet til is på vannet. Fjelltur blir det mer av 👍 10
Lars M Skrevet 25. juni 2021 Skrevet 25. juni 2021 Den store sten, der ligger og balancerer på de små sten, ser meget speciel ud. Hvor der det?
+Kristian V. Skrevet 26. juni 2021 Skrevet 26. juni 2021 Slike stein som står å "vipper" er gøy å komme over.. Jeg kom over denne i fjor, halveis oppe på en fjelltopp: 4
REJOHN Skrevet 26. juni 2021 Skrevet 26. juni 2021 (endret) Killswitchz skrev (På 25.6.2021 den 15.41): En 4 dagerstur i Frafjordheiene med telt. Ekspander Jeg kan ikke se hvor bildene er tatt, men om det er så pass høyt som 1100 så bør det være opp mot Fidjanutane. Fortell.... Endret 26. juni 2021 av REJOHN
Killswitchz Skrevet 26. juni 2021 Skrevet 26. juni 2021 REJOHN skrev (På 26.6.2021 den 15.36): Jeg kan ikke se hvor bildene er tatt, men om det er så pass høyt som 1100 så bør det være opp mot Fidjanutane. Fortell.... Ekspander Hei, Nå har jeg ikke turkartet, det hadde kameraten min så husker ikke navnet på toppen. Men har gula ut. Gikk fra parkeringen ved den blå mannen nederst i kartet der. Bildene er tatt fra flere plasser. Bildet med snø og is rett ved teltet er oppe i området på 1078m.
Killswitchz Skrevet 26. juni 2021 Skrevet 26. juni 2021 Lars M skrev (På 25.6.2021 den 20.19): Den store sten, der ligger og balancerer på de små sten, ser meget speciel ud. Hvor der det? Ekspander Hei, husker ikke nøyaktig hvor. Men om du følger ruten her så lå den i området som er gulet ut, langs DNT stien. 1
REJOHN Skrevet 26. juni 2021 Skrevet 26. juni 2021 Killswitchz skrev (På 26.6.2021 den 15.50): ei, husker ikke nøyaktig hvor. Men om du følger ruten her så lå den i området som er gulet ut, langs DNT stien. Ekspander På toppen av Stutaheia. Og stien fra Høgaleitet i Hunnedalen mot Sandvatn. Da kjente jeg igjen plassen på et par av bildene... Takk. 1
HegeJohnsen Skrevet 26. juni 2021 Skrevet 26. juni 2021 Fjellene rundt Røros slutter aldri med å gi gode turopplevelser. 7
+torese Skrevet 27. juni 2021 Skrevet 27. juni 2021 Snart må det bli sommer. En kort fjelltur i nærområdet. Tore 5
Populært innlegg Fenrisfrøya Skrevet 29. juni 2021 Populært innlegg Skrevet 29. juni 2021 Ei lita uke i fjellet m vandring og fiske er over. Jeg må si vi er vannvittig heldige som bor i dette land. Man blir så ydmyk av å sitte utenfor teltet og bare være, mens man titter på fjellene rundt. 10
+torese Skrevet 7. juli 2021 Skrevet 7. juli 2021 Packraft er tingen! Har nok fått en venn for livet. Tore 5
fiskekongen Skrevet 7. juli 2021 Skrevet 7. juli 2021 Fra Sørøya turen. Sitter på en skjerm som ikke er av den beste, så kan hende fargene er litt rare. Får redigere lyset litt bedre senere. Men var en fin tur med mye forskjellig. Duplexen holdt i vindkast på 24sek/m selv om det ble lite søvn 9
+Bjellesau Skrevet 9. juli 2021 Skrevet 9. juli 2021 Nytt bekjentskap for meg: Alvdal vestfjell. 3 fine dager med start i fra Dølbekksætran. 7
HegeJohnsen Skrevet 10. juli 2021 Skrevet 10. juli 2021 Endelig ble det helg og den ble innledet med en aldri så liten etter-jobb-tur i lykkelandet i går. Var innom Nersjøen og videre opp til Bønskneppen. Liten topp med nydelig utsikt til Sylan bl.a. 4
HegeJohnsen Skrevet 14. juli 2021 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Etter-jobb-tur på mandag til Svartvika i Femundsmarka. Middag á la Real ble inntatt på en sandstrand i sørenden av Feragen. Lite insekt i motsetning til hva jeg har lest at andre opplever. Mulig det er mer «flyvedyr» lenger sør i marka? Litt mer ferdsel enn vanlig nå siden det er sommerferie for mange og høysesong for kanoturer, men antall mennesker var ikke direkte påtrengende. Heldigvis. Endret 14. juli 2021 av HegeJohnsen 5
Anbefalte innlegg