Populært innlegg Heriks Skrevet 24. januar 2021 Forfatter Populært innlegg Skrevet 24. januar 2021 Endelig begynner lyset å komme tilbake på Spitsbergen, så da er det fint å komme seg litt vekk fra gatelysene. Lørdagens og Søndagens tur hhv. Burmaveien og Varden på Platåberget. 12
Populært innlegg +Boggabogg Skrevet 25. januar 2021 Populært innlegg Skrevet 25. januar 2021 Det er tid for soltilbedelse! @TerjeH og jeg var på Landstedet i helga. Plan A var å gå på ski til et fjell der vi kunne se sola. Før vi kom så langt hadde Frank vært innom og sopt med seg alt som ikke var spikret fast (og en del av det som _var_ spikret fast). Over til plan B, broddetur til Dyrøygommen. Vi hadde ikke bedrevet nøye research før start. Ville vi komme opp i sola? Der var ho! Inn i skyggene igjen mens vi ser lyset i fjellene bak. Is og hardpakket fokksnø. Nødvendig med gode brodder. På toppen er det bare å innse at Norges mest fjellrike øy kaster skygge! Vi var nok en halvtime for seine. Vi får trøste oss med ei glinsende rekke av Senjafjell i stedet. Minus 12 grader og sniktrekk gjorde toppausen kort. 15
DenGladeVandrer Skrevet 31. januar 2021 Skrevet 31. januar 2021 (endret) Liten tur i bakgården/hagen (aka Lillomarka) med en kompis. Fra Tonsenhagen over Alnsjøen, Breidsjøen mot Steinbruvann og Røverkollen. Ned til Badedammen, mot Hukenveien og inn mot Alnsjøen igjen og hjem til Tonsenhagen. 16 km nytelse i vintersola. Fikk meg en 18 km skitur etter lunsj alene, så attr en herlig dag i Marka. Endret 31. januar 2021 av DenGladeVandrer 9
DenGladeVandrer Skrevet 6. februar 2021 Skrevet 6. februar 2021 Truge-ekspedisjon fra Mylla. Ikke noen bilder på denne turen, men alt ligger trygt lagret på internminne. Trenger ikke bilder av alle turer. https://www.sports-tracker.com/workout/tullball520/601eda854a3d506328cd08d4 Turens hovedmål var Helgehaugen, så jeg omsider kunne huke av på alle High-Five i Oslomarka. Nydelige utsikter, og det er noe eget ved å labbe rundt over hogstfelt og andre steder hvor ingen ferdes, og det ikke er så framkommelig i den snøfrie årstiden. 6
Populært innlegg +Kristian V. Skrevet 6. februar 2021 Populært innlegg Skrevet 6. februar 2021 Bare en liten lokal tur, til et utsiktspunkt. Var visst ikke alene om å ta turen i dag for å se på solnedgangen.. 7 6 1
+Robinson Skrevet 7. februar 2021 Skrevet 7. februar 2021 På tur i Sandnesalpene. Lutsivannet i bakgrunnen med Hagatoppen gard i forgrunnen. 9
+rayun Skrevet 14. februar 2021 Skrevet 14. februar 2021 I går ble det tur til Midtfjell med fruen. Her på vei tilbake med Snørvillen i bakgrunnen. Og kvelden var heller ikke værst Blir nok tur i dag også, (etter krembollene). 7
+rayun Skrevet 14. februar 2021 Skrevet 14. februar 2021 Ny tur i dag og uten den kalde nordavinden som vi hadde i går. Reine påskeværet har vi her i høyden og den strenge kulda har sluppet taket. Ut fra skistadion følger vi løypa østover, noen små bakker og ei myr og så er vi ved løypedelet på Fjellelva. Vi tar løypa mot Rømåsen og så inn Leindalen som vi følger til sånn ca midtveis av Sollifjell. Her tar løypa opp og klatrer over den østre kanten av Sollifjell og bærer videre mot samme ende av Mostfjell. Skikkelig utforkjøring ned mot Kopnaglen ved Snørvillens østre kam og derfra småkupert til Midtfjell med Solbærtoddy og vaffel. Med sola i ansiktet nytes mat og drikke. Vi drar ikke ut tiden og setter straks ut på de siste kilometrene hjem. Fjellelva har fortsatt noen åpne partier, men så er strømmen også hard her. Over Fjellmyra og så er det bare siste bakkene opp til stadion og vi kan klokke inn 12,5 kilometer. Og tar jeg ikke mye feil har vi fortsatt igjen et par Fastelavensboller til kvelds. 8
Populært innlegg Kjell Iver Skrevet 19. februar 2021 Populært innlegg Skrevet 19. februar 2021 Skitur til Kletten - 1099 - på grensen mellom Trøndelag og Innlandet _ sammen med @graham Skiføret var så som så men vi fortjente en pils etter turen - som nytes nå. 16
Populært innlegg +torese Skrevet 21. februar 2021 Populært innlegg Skrevet 21. februar 2021 Kaldt og hustrig på fjellet i dag. 13
+Blaser Skrevet 28. februar 2021 Skrevet 28. februar 2021 (endret) De "små" maste på skitur i dag. Så da ble det en tur på Heistadmoen. Supert vær!! Endret 28. februar 2021 av Blaser 7
Populært innlegg +Espen Ørud Skrevet 1. mars 2021 Populært innlegg Skrevet 1. mars 2021 (endret) I helgen var det spådd et skikkelig drittvær på Finnmarkskysten med regn, vind og sludd. Vi var rimelig sikre på at det ville slå til så vi rømte til "innlandet". Nærmere bestemt Skoganvarre. Herlig for meg som egentlig er sørfra at det endelig lukter bål av bålet igjen. Mesteparten av turlivet her nord så fyres det med bjørk, men i Skoganvarre så finnes det furu. Furuskog gir gjerne litt mer beskyttelse mot vær enn vidda så vi tenkte det var greit å kjøre en ny vintertest på hengekøyene. Det ble en meget fin og rolig helg der turlivet i seg selv stod i fokus snarere enn lengde på skitur eller antall timer med isfiske. Det ble mye bål, kaffe og mat. Og ikke minst fred og ro hengende mellom trærne... Endret 1. mars 2021 av Espen Ørud 22
Populært innlegg fiskekongen Skrevet 3. mars 2021 Populært innlegg Skrevet 3. mars 2021 Turen ble en kortreist tur på Langøya, med telt og lavvo. Ble noe kaldt for kona og hun minste på 4 år, da det kikk hull i det oppblåsbare liggeunderlaget. Viser bare viktigheten av å ha celleplast under underlaget i tilfelle uhell. 14
Populært innlegg +torese Skrevet 6. mars 2021 Populært innlegg Skrevet 6. mars 2021 Kort tur bak huset i dag. Skiheis opp og sakte ned. I dag følte jeg meg gammel. Tore 10
+Blaser Skrevet 7. mars 2021 Skrevet 7. mars 2021 Kanskje ikke så mye å skryte av på fjellforum, men for meg er det en sann glede å kunne få med med sønnen, eldste dattera og ikke minst kjærringa ut på skitur!!! MEGET FORNØYD!!!!!!!! 8
Populært innlegg varmtvann Skrevet 9. mars 2021 Populært innlegg Skrevet 9. mars 2021 Tre dager i Langsua. Droppet lørdagen pga værmeldinga men til gjengjeld fikk jeg knallvær søndag til i dag. Yddin Fjellstue som utgangspunkt. Første gang jeg er på tur med pulk. Sliter i oppoverbakker 😁 men ellers betydelig mer behagelig enn tung sekk. Mårrakaffe nå og så er det å pakke sammen og vende nesa mot bilen. 15
+Espen Ørud Skrevet 9. mars 2021 Skrevet 9. mars 2021 varmtvann skrev (13 minutter siden): Tre dager i Langsua. Droppet lørdagen pga værmeldinga men til gjengjeld fikk jeg knallvær søndag til i dag. Yddin Fjellstue som utgangspunkt. Første gang jeg er på tur med pulk. Sliter i oppoverbakker 😁 men ellers betydelig mer behagelig enn tung sekk. Mårrakaffe nå og så er det å pakke sammen og vende nesa mot bilen. Herlig!! (Panoramabildet er opp ned forresten.... ) 1
varmtvann Skrevet 9. mars 2021 Skrevet 9. mars 2021 Espen Ørud skrev (1 minutt siden): Herlig!! (Panoramabildet er opp ned forresten.... ) 🤣 Veit ikke helt åssen jeg fikser det nå, så dere får nyte Langsua på hodet 😁 1
graham Skrevet 9. mars 2021 Skrevet 9. mars 2021 varmtvann skrev (1 time siden): 🤣 Veit ikke helt åssen jeg fikser det nå, så dere får nyte Langsua på hodet 😁 Tok meg friheten til å gjøre helomvending på Langsua. Ser ut som en finfin tur 1 1
varmtvann Skrevet 9. mars 2021 Skrevet 9. mars 2021 graham skrev (10 minutter siden): Tok meg friheten til å gjøre helomvending på Langsua. Ser ut som en finfin tur Takk takk 😊
Gjest Skrevet 9. mars 2021 Skrevet 9. mars 2021 Perfekte forhold i nærområdet i dag. Måtte ut på en skitur! 10 minusgrader og litt trekk sørfra.
fiskekongen Skrevet 18. mars 2021 Skrevet 18. mars 2021 Ble en kort tur på Hardangervidda onsdag til fredag forrige uke. IMG_1582.MOV 5
Vandrefalk Skrevet 18. mars 2021 Skrevet 18. mars 2021 En tur på Sandheia over Ørnfjorden på yttersia av Senja.. 7
Populært innlegg +ketilring Skrevet 20. mars 2021 Populært innlegg Skrevet 20. mars 2021 Mildværet og vinden de siste par dagene har gjort at siste rest av snø har smeltet her ytterst ved trøndelagskysten. Så i dag var det på med de høye Lundhagsstøvlene og ut på fottur i Rusasetfjellan. Mye vann og vind i dag. Klopplagt over Helvetesmyra. I dette bildet er det mye trøndersk vårstemning. Utsikt over Ørlandet. 11
Anbefalte innlegg