KV Skrevet 26. desember 2020 Skrevet 26. desember 2020 Er på jakt etter ein anorakk til bruk i høgfjellet vinterstid. Den bør være lang, romslig, god hette, ha god lufting mellom kropp og anorakk. Pris innafor rimelighetens grenser. Siter
Bjørn J Skrevet 26. desember 2020 Skrevet 26. desember 2020 Jeg liker godt Fjällräven Singi anorakk, det er en "god gammel" anorakkdesign, i den klassiske blandingen av bomull og polyester. Den er robust, romslig, har glidelås i sidene for lufting (og enklere av- og påkledning) og stor, god hette med juksepels. Den er stor i størrelsen, det er det eneste plagget jeg har som jeg måtte ned i str. M for at den skulle passe meg fint. Kan absolutt anbefales. 1 Siter
+Blaser Skrevet 26. desember 2020 Skrevet 26. desember 2020 Denne har jeg : https://www.klattermusen.com/en/men/jackets/10612m81-midgard-shell-jacket-mens-storm-blue/?gclid=CjwKCAiA25v_BRBNEiwAZb4-ZZv_5klgbCV8WCo1OSZ7X8WOMRe_Tt47F_X_q-qebO26XOUJu9HpKxoCeNwQAvD_BwE er du heldig, så passer den. 1 Siter
KV Skrevet 26. desember 2020 Forfatter Skrevet 26. desember 2020 Bjørn J skrev (1 time siden): Jeg liker godt Fjällräven Singi anorakk, det er en "god gammel" anorakkdesign, i den klassiske blandingen av bomull og polyester. Den er robust, romslig, har glidelås i sidene for lufting (og enklere av- og påkledning) og stor, god hette med juksepels. Den er stor i størrelsen, det er det eneste plagget jeg har som jeg måtte ned i str. M for at den skulle passe meg fint. Kan absolutt anbefales. Hei, Er du fornøgd med luftinga i sidene? Og får du ut fuktigheten? Siter
Bjørn J Skrevet 26. desember 2020 Skrevet 26. desember 2020 3 hours ago, KV said: Hei, Er du fornøgd med luftinga i sidene? Og får du ut fuktigheten? Åpningene i sidene fungerer fint som lufting. Angående fuktighet innenfra (svette) er det slik at bomull/polyesterblanding puster bedre enn skalljakker med membran, men jeg husker en av disse polfarerne (kanskje Ousland) sa at når man er ute på langturer vinterstid i sterk kulde er det viktig å unngå å bli svett. Blir man svett blir man våt, blir man våt blir man kald, og blir ytterklærne våte fryser de til et ispanser. Litt svette kan man ikke unngå, men ta det heller roligere, og pass på å ikke bli helt våt av svette. 1 Siter
elgen Skrevet 26. desember 2020 Skrevet 26. desember 2020 Hei Jeg bruker en Norrøna Sydpol microfiber anojakke (og tilsvarende bukse) Den regnes av gamle kjennere, som en av de beste microfiber anojakker, men ute av produksjon nå. Puster bra, bra lufting under armene, romslig hette, innsnøring i liv og forneden , rumperem - kort sagt alt som hører til fjellanojakke. Ikke noe å si om den. Jeg har en i str. xxl til salgs, fordi de er romslige i størrelse, derfor for stor til meg som ellers bruker xxl - merkelig nok også i buksen, som altså ikke er for lang. Du bør altså være ca. 1,90 m og ingen pingle, men en røslig kar! Pen stand og rød! Ser knap brukt ut. Jeg kan sende etter nyttår mot en beskjeden kompensasjon fx. 500kr.? Elgen Siter
Lars Stenseth Skrevet 27. desember 2020 Skrevet 27. desember 2020 Er en Fjellreven anorakk nr 8 så si ubrukt i størrelse L på Finn nå til 3k. Burde være litt prutbar siden jeg har sett nypris helt ned i 3250. Siter
+Blaser Skrevet 28. desember 2020 Skrevet 28. desember 2020 Denne kanskje ? https://www.varusteleka.com/en/product/sarma-windproof-anorak/60199 i alle fall billig. Siter
elgen Skrevet 28. desember 2020 Skrevet 28. desember 2020 Den omtalte Norrøna Sydpol microfiber anojakke, kanslkje ikke verdens beste foto, men foto jf. PM Elgen Siter
Bjørn J Skrevet 28. desember 2020 Skrevet 28. desember 2020 On 12/27/2020 at 12:40 AM, elgen said: Jeg bruker en Norrøna Sydpol microfiber anojakke (og tilsvarende bukse) Den regnes av gamle kjennere, som en av de beste microfiber anojakker, men ute av produksjon nå. Puster bra, bra lufting under armene, romslig hette, innsnøring i liv og forneden , rumperem - kort sagt alt som hører til fjellanojakke. Ikke noe å si om den. Jeg har samme jakken, men er ikke så imponert over pusteegenskapene. Den er laget av plast (100% polyester) og blir fort klam synes jeg. Min henger mest i skapet nå, vinterstid fortrekker jeg heller bomull eller blanding av polyester/bomull for litt mer slitestyrke. Bortsett fra det, er det jo heller ikke en anorakk (som trådstarter spør etter). Anorakker har fordelen med store, praktiske lommer (kartlommen øverst og stor votte- og diverselomme nedenfor). Siter
VGar Skrevet 29. desember 2020 Skrevet 29. desember 2020 Har selv en godt brukt Fjellreven nr8 som jeg har hatt noen år nå. Den har blitt en favoritt hos meg på de tørre dagene høst/vinter/vår, og er suveren på hardeste vinteren, også i sterk vind. Litt for varm på sommeren. Normalt bruker jeg str. M/L i jakke, men denne måtte jeg ha i Small, og fortsatt har jeg god plass til en tynn dunjakke under. Stor og dyp hette som går over hjelm, høy krage og når godt ned over rumpa. Det er en tung og robust bomullsanorakk, men er dessverre overpriset spør du meg (kostet rundt 4-5000 da jeg kjøpte den). Har i tillegg fått sydd inn knapper nederst på sidene for å avlaste glidelåsene som får mye juling etterhvert. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.