Terka Skrevet 31. desember 2020 Del Skrevet 31. desember 2020 <avsporing-start> Marius Engelsen skrev (14 minutter siden): Nå kommer den største avsporingen i 2020: @Terka, når begynte du å skrive (delvis) nynorsk? Nynorsk er egentlig det naturlige for meg siden jeg vokste opp i Hardanger, knotingen begynte når jeg var i militæret og skulle gi ordrer/beskjeder som halvparten aldri forstod første gang.. Deretter flytting til bokmålsland... Havner fort på nynorsk/bokmålknoting når jeg har vært mye sammen med familie, da faller nynorsk mest naturlig. (Telefonen knoter det til en del også da, den korrigerer autmatisk en del ord til bokmål). Enda værre var det når jeg bodde i Stockholm, da ble det Svorsk. 🙃 Hilsen #Språkforvirra 😄 <avsproring-slutt ?> 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessatroll Skrevet 31. desember 2020 Del Skrevet 31. desember 2020 Terka skrev (3 timer siden): Eg har ikkje svaret på kva som er best. Ville bare flagge magefølelsen eg har fått av å lese på formuet dei side åra. Du er ikkje den einaste med den magekjensla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.