Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer nye ski, og i den forbindelse har jeg sett på rottefella M98 binding.

grunnen til at jeg vil ha denne typen er at jeg har alfa bever pro, og forsvarets fotposer. dermed behøver jeg ikke nye sko, og kan legge litt ekstra i skien. kommer IKKE til å bruke skien i oppkjørte spor, så da skal vel ikke bredden på bindingen ha noe å si :x:D

positive sider slik jeg ser det:

- er at jeg garantert har varme gode sko som er ferdig utgått med dette kjøpet.

- tåler mye,

- ikke problemer med at mekanikk fryser og iser.

bruksområdet er skogsterreng og fjell, men ikke "rett opp og rett ned" fjell. (Østerdalen og gubrandsdal området)

noen som har erfaringer e.l som kan si meg om jeg er totalt på feil jorde eller om dette er ok tankegang? (kanskje sammen med åsnes combat cap?)

Annonse
Skrevet
vurderer nye ski, og i den forbindelse har jeg sett på rottefella M98 binding.

Jeg har et par med ski (Fischer E99) der jeg har montert denne bindingen. Jeg er ikke fornøyd med den, enkelt og greit. Jeg bruker vanlige skisko i bindingen. Det jeg ikke liker med denne type binding (og Riva 3 som er den sivile utgaven av M98, med forbedra wire) er at den graver seg veldig inn i skiskoene. Dette fordi den har to tapper på hver side der du stapper foten inn i bindingen istedenfor en stålplate som går helt over. Mulig dette ikke er et problem når du ikke bruker skisko, det vet jeg ikke. Wiren på M98 er også mer tungvint å justere enn Riva 3 wiren.

Jeg har et annet par med ski (Åsnes Rago) hvor jeg etter å ha sett dette problemet monterte Riva Z-comp. Dette er en binding som er en blanding av Riva 3 og Chili bindingen. Den har wiren til Riva 3, men tåbindingen til Chili (stålplate helt over).

Siden du har tenkt å bruke fjellsko, og ikke skisko, går jeg utifra at binding med stålplate helt over ikke er et alternativ for deg (du må jo ha skisko for å bruke en slik binding). Men tenkte kanskje at mine synspunkt kunne være til hjelp likevel...

Skrevet

dette er ikke problem på de gamle bindingene som sitter på nato-planken i allefall.., siden det er det jeg har nå :x

evt kanskje bytte over de gamle bindingene da...!?

hva med å slipe av de to tappene? går det?

takker for svar:)

Skrevet

jepp, du har rett, :!: men ser på de to andre modellene at man har remfeste... kanskje de er ett bedre alt. :arrow: har forsåvidt de nato-100 bindingene på de gamle natoplankene mine 8)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.