anetteh Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 Er det noen av dere som har kommet over ett lett vaffeljern til turbruk? Det letteste jeg har funnet er eagle på ca 900gram, kunne tenkt meg enda lettere. (kaffekjelen min veier jo ikke noe, hvorfor må vaffeljernet være tungt liksom 🤷♀️) Siter
Larix Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 Fordi vaffelrøre svir seg litt lettere enn vann😉 4 Siter
anetteh Skrevet 11. desember 2020 Forfatter Skrevet 11. desember 2020 Haha jajaja 🙈 men pannekakene stekes jo i lett panne? Jeg vet ikke om jeg kverrulerer eller spørr av ekte uvitenhet nå, men jeg spør likevel. Siter
Omnilite Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 Du må ha litt mengde av materiale som holder på varmen. Ellers må du også ha en brenner på oversiden, eventuelt snu jernet hvert 3dje sekund eller så. Steke vafler med et tungt et er vanskelig nok å få til, med et lett, trolig enda verre. Siter
+Boggabogg Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 (Jeg har løst det ved å steike vaffelrøra i steikepanna. Så kan folk ev. prikke ut sitt eget vaffelmønster eller klippe ut hjerter hvis de må.) 1 Siter
Larix Skrevet 11. desember 2020 Skrevet 11. desember 2020 anetteh skrev (23 minutter siden): pannekakene stekes jo i lett panne Joda, men det er neppe mange panner som er like tynne som en lett kaffekjele. Og faren for å svi øker jo, desto tynnere gods det er i panna. Også har selvfølgelig @Omnilite helt rett, i at det trengs en viss maganiseringskapasitet for at det skal funke. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.