dsk Skrevet 1. desember 2020 Skrevet 1. desember 2020 Må jo innrømme at jeg stort sett bruker bensin eller gassprimus, men det er jo utrolig stille med en spritbrenner, og når jeg tilsetter 10% metanol i rødspriten så soter det ikke heller. Er det noen som bruker andre typer fuel i spritbrenneren? Isopropanol soter .. jeg har testet, men uten metanol. Hva med antibak? Siter
Omnilite Skrevet 1. desember 2020 Skrevet 1. desember 2020 Jeg har kjøpt en flaske peisbrensel fra Biltema som jeg skal prøve til forvarming. Er billigere enn rødsprit. Har ikke fått testet det enda. Det kan du jo prøve? Siter
esstrom Skrevet 1. desember 2020 Skrevet 1. desember 2020 Bruker mest Finfyr i brenneren min, synes det soter veldig lite. Har brukt antibac overflatedesinfiksjon. Funker greit det, men koster litt. Man får kjøpt antibac utstyrsdesinfiksjon som er høyere prosent etanol i som sikkert brenner bedre. Vanlig antibac til hånddesinfiskjon ville jeg ikke brukt. Er blant annet glyserol i det så ser for meg at det kan bli endel gris av det. Men har ikke prøvd det i brenneren, kan godt være det brenner opp. Siter
Omnilite Skrevet 1. desember 2020 Skrevet 1. desember 2020 esstrom skrev (7 timer siden): Bruker mest Finfyr i brenneren min, synes det soter veldig lite. FinFyr har nå en "outletpris" på 53,- pr flaske på Megaflis. Siter
+Blaser Skrevet 1. desember 2020 Skrevet 1. desember 2020 dsk skrev (11 timer siden): Må jo innrømme at jeg stort sett bruker bensin eller gassprimus, men det er jo utrolig stille med en spritbrenner, og når jeg tilsetter 10% metanol i rødspriten så soter det ikke heller. Er det noen som bruker andre typer fuel i spritbrenneren? Isopropanol soter .. jeg har testet, men uten metanol. Hva med antibak? Peisbrensel eller rodsprit er ok. Soting har mer å gjøre med avstanden mellom brenner og kar. Stor avstand ( dvs. øverste nivå på tragia) = mye sot. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.