Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet
NilsenTur skrev (3 timer siden):

Noen som har erfaring med Gerber Suspension-NXT eller Victorinox Huntsman til turbruk? Vil ha noe som er lett nok til sekken, men fortsatt solid og brukervennlig. Så at https://www.sykkelhub.no/turutstyr/verktoy-og-vedlikehold-produkter-til-tur/multiverktoy-og-turkniv-326 har noen alternativer – noen som har prøvd disse eller lignende på tur? Eller er det andre modeller jeg heller burde vurdere?

Jeg har omfattende Victorinox erfaring. Jeg synes de er klart bedre enn dagens utgave av Gerber.

Min første Victorinox var Camping modellen. Den hadde jeg i mange år. Det er nesten samme som Huntsman, bare uten saks (men med sag). Climber modellen er den uten sag, men med saks.

Hvis du er i tvil, ville jeg gått for Huntsman. Fieldmaster er forresten nesten samme som Huntsman, men med Philips skrutrekker istedenfor vinåpner.

Den beste Philips skrutrekkeren på vanlige Victorinox kniver, er nok på Explorer modellen. 

Jeg drikker ikke vin på tur. Men vinåpneren er praktisk, fordi du kan få skrutrekker til solbriller f.eks. som kan festes i den. 

Swiss- Champ synes jeg ikke er så veldig praktisk. Den blir for bred.

Sånne kniver som vanlig Victorinox, er litt som øl. Du må venne deg til det. Et tips er å bruke neglen på tommelfingeren, til å åpne kniv eller verktøy. Mange synes det er lettere.

Synes det ikke er noe problem med å kutte seg på slike kniver. Selv om jeg gjorde det litt i begynnelsen.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.