valdres i mitt hjerte Skrevet 13. november 2020 Skrevet 13. november 2020 Hei godtfolk! Jeg har nå vært på en 2 dagerstur i fjellbjørkeskogen, det var ikke like hyggelig som jeg så for meg, min kjære kaffekjele har blitt ødelagt i tuten og lar seg ikke reparere. Derfor må jeg nå gå til innkjøp av en ny følgesvenn som jeg håper å ha i mange mange år fremover. Har noen her noen anbefalinger til gode kaffekjeler og hvor de er å få kjøpt? Siter
Fenrisfrøya Skrevet 13. november 2020 Skrevet 13. november 2020 (endret) Eagle har en fin en, med kobberbunn. Tåler mye og sterk varme, også fra tyribål. Fine praktiske opphenghaker. Fåes kjøpt de fleste nettsteder, eks Magasinet. Finnes i to størrelser, 0,7 L og 1,5 L. Endret 13. november 2020 av Fenrisfrøya 1 Siter
Snøugla Skrevet 13. november 2020 Skrevet 13. november 2020 GSI Glacier 1 liter. Denne er rustfri, har hank som står av seg selv og har stort lokk som gjør den lett å rengjøre og oppbevare ting i. 2 Siter
Hege P. Skrevet 13. november 2020 Skrevet 13. november 2020 Begge de to foregående forslagene er gode valg, men dersom du tenker å lage annet enn drikke (grøt, koke fisk m.m.) i samme kjelen ville jeg gått for kjelen fra GSI. 1 Siter
valdres i mitt hjerte Skrevet 13. november 2020 Forfatter Skrevet 13. november 2020 Fenrisfrøya skrev (På 13.11.2020 den 14.49): Eagle har en fin en, med kobberbunn. Tåler mye og sterk varme, også fra tyribål. Fine praktiske opphenghaker. Fåes kjøpt de fleste nettsteder, eks Magasinet. Finnes i to størrelser, 0,7 L og 1,5 L. Ekspander Tusen takk for tips, da skal jeg sjekke ut den 🙂 Snøugla skrev (På 13.11.2020 den 14.50): GSI Glacier 1 liter. Denne er rustfri, har hank som står av seg selv og har stort lokk som gjør den lett å rengjøre og oppbevare ting i. Ekspander Tusen takk for tips, da skal jeg sjekke ut den 🙂 Hege P. skrev (På 13.11.2020 den 15.43): Begge de to foregående forslagene er gode valg, men dersom du tenker å lage annet enn drikke (grøt, koke fisk m.m.) i samme kjelen ville jeg gått for kjelen fra GSI. Ekspander Takk for informasjon. Ja jeg bruker kjelen til alt mulig så trenger en som tåler en god del bruk 🙂 Siter
Hege P. Skrevet 13. november 2020 Skrevet 13. november 2020 valdres i mitt hjerte skrev (På 13.11.2020 den 16.30): Takk for informasjon. Ja jeg bruker kjelen til alt mulig så trenger en som tåler en god del bruk Ekspander Da trenger du en kjele som er lett å gjøre ren, og kanskje spise fra. Altså, stort lokk, 2 Siter
Hillestaden Skrevet 17. november 2020 Skrevet 17. november 2020 Fenrisfrøya skrev (På 13.11.2020 den 14.49): Eagle har en fin en, med kobberbunn. Tåler mye og sterk varme, også fra tyribål. Fine praktiske opphenghaker. Fåes kjøpt de fleste nettsteder, eks Magasinet. Finnes i to størrelser, 0,7 L og 1,5 L. Ekspander Jeg har denne, og den er god som kaffekjele. MEN: Ikke smelt snø på sterk varme, da kan den sprekke! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.